VW Beetle Forum banner

Kontrolka ABS wciąż się świeci po wymianie czujników

1 reading
4K views 15 replies 3 participants last post by  billymade  
#1 ·
Cześć, miesiąc temu kupiłem 2000 Beetle GLX 1.8L, który od momentu zakupu miał kilka kontrolek na desce rozdzielczej, ABS, Check Engine, Air Bag, EPC i symbol Yield ze strzałką wokół niego.

Dziś odłączyłem akumulator i wymieniłem wszystkie cztery czujniki ABS przy kołach. Kiedy uruchomiłem samochód ponownie, EPC na pewno i wierzę, że symbol Yield zgasł, ale trzy kontrolki pozostały włączone: ABS, Check Engine i Airbag.

Jeśli chodzi o kontrolkę ABS, czy muszę jeździć samochodem (jeszcze nim nie jeździłem), aby ta kontrolka zgasła, czy powinna zgasnąć po uruchomieniu samochodu? Oryginalne czujniki były całkowicie zniszczone, więc wiem, że zdecydowanie wymagały wymiany. Czy jest coś jeszcze, co muszę sprawdzić, lub sposób na zresetowanie kontrolki?
 
#2 · (Edited)
Jak zawsze, najlepiej zacząć od zeskanowania w poszukiwaniu kodów błędów; zamiast tego wymieniać losowe części, mając nadzieję na "naprawienie" problemu. W dzisiejszych czasach bez narzędzia do skanowania zasadniczo lecisz w ciemno; lepiej zawęzić problem poprzez proces eliminacji, inteligentnie diagnozując problemy za pomocą skanera specyficznego dla VW, takiego jak VCDS lub równoważny.

Opublikuj wszystkie znalezione kody błędów, a my możemy przejść do dalszych działań.
 
#7 ·
Zresetowałem kontrolkę poduszki powietrznej za pomocą narzędzia diagnostycznego i problem został rozwiązany. Przypuszczam, że kontrolka zapaliła się, ponieważ włączyłem zapłon, gdy siedzenia były wyjęte z samochodu.

Kontrolka ABS zgasła, gdy tylko pojechałem samochodem, więc ten problem również został rozwiązany.

Został mi tylko kod P1473, który powoduje zapalenie się kontrolki silnika. Pompa Evap i zawór upustowy działają, a kanister wydaje się utrzymywać ciśnienie, które się w nim znajduje, przez co najmniej jeden dzień (jechałem nim, a następnie następnego dnia usunąłem węże i był pod ciśnieniem). Przypuszczam, że "obwód otwarty", który wskazuje skaner, znajduje się w okablowaniu do/z jednostki Evap. Próbowałem postępować zgodnie z informacjami online udostępnionymi przez billymade, a także ze schematem okablowania w mojej instrukcji obsługi Chiltons, ale szczerze mówiąc, nie mogłem tego zrozumieć. Nie mogę rozgryźć, dokąd prowadzą przewody elektryczne z kanistra Evap. Jeśli idzie bezpośrednio do komputera w panelu deski rozdzielczej, który to jest? Wydaje mi się, że po jednej stronie był jeden komputer?

Mam elektryka, który pomoże mi w testowaniu, ale po prostu nie wiem, gdzie biegną przewody i gdzie je przetestować.

Staram się bardzo, żeby to zrobić na Boże Narodzenie dla mojej córki :\
 

Attachments

#8 ·
Jakiego narzędzia diagnostycznego używasz i czy możesz przeprowadzić testy wyjściowe? Potwierdziłyby one, że pompa i powiązane części działają prawidłowo, a podciśnienie w układzie jest szczelne. Jakie były wyniki sekwencji testowej na powyższych stronach instrukcji serwisowej?

17881/P1473/005235 - Pompa wykrywania nieszczelności EVAP: Obwód otwarty
Możliwe objawy
  • Aktywna lampka kontrolna usterki (MIL)
Możliwe przyczyny
  • Uszkodzona pompa wykrywania nieszczelności (LDP/V144)
  • Uszkodzone okablowanie/złącze(a) z/do pompy wykrywania nieszczelności (LDP/V144)
  • Nieszczelność w układzie pochłaniacza EVAP
Możliwe rozwiązania
  • Sprawdź pompę wykrywania nieszczelności (LDP/V144)
  • Sprawdź okablowanie/złącze(a) z/do pompy wykrywania nieszczelności (LDP/V144)
  • Sprawdź szczelność układu pochłaniacza EVAP
 
#9 ·
Przejrzyj ten wątek, zwróć uwagę na pęknięty gumowy przewód kanistra parowania, procedury testowania VCDS i film, omawiający problemy z parowaniem.
 
#10 ·
Dla łatwiejszych do zrozumienia schematów okablowania; Alldata i Mitchell1 oferują subskrypcje "diy", które oferują online przerysowane schematy i aktywne schematy internetowe, które mogą ułatwić zrozumienie i użytkowanie.



Jeśli masz vcds i możesz uruchomić testy, potwierdź, że pompa i inne części parowania są zasilane, założyłbym, że okablowanie jest dobre. Jeśli to jest w porządku, wtedy przyjrzałbym się innym możliwościom pokazanym na stronie definicji kodu ross tech pokazanej powyżej. Pęknięte węże lub uszczelki; wydaje się być powszechnym problemem? Test wyjściowy vcds; mógłby potwierdzić, że system jest szczelny?
 
#11 ·
PS: Okazjonalnie miałem uporczywe kody błędów; które pozostały po naprawie, stwierdziłem, że wykonanie "twardego resetu" komputera pokładowego czasami może pomóc w całkowitym usunięciu uporczywego kodu. Twardy reset: odłącz kabli akumulatora +/-; dotknij je razem i ponownie zainstaluj na akumulatorze.
 
#12 ·
Dziękuję za to wszystko. Wyjeżdżam z miasta do poniedziałku wieczorem, ale zajmę się tym, jak tylko wrócę. Samochód jest w warsztacie spawalniczym u znajomego, podczas gdy mnie nie ma, aby wymienić uszkodzone i zgniłe progi drzwi.
 
#13 ·
Jakiego narzędzia diagnostycznego używasz i czy możesz przeprowadzić testy wyjściowe? Potwierdziłyby one, że pompa i powiązane części działają prawidłowo, a próżnia w układzie jest szczelna. Jakie były wyniki sekwencji testowej na powyższych stronach instrukcji serwisowej?


17881/P1473/005235 - Pompa wykrywania nieszczelności EVAP: Obwód otwarty
Możliwe objawy
  • Aktywna lampka kontrolna usterki (MIL)
Możliwe przyczyny
  • Uszkodzona pompa wykrywania nieszczelności (LDP/V144)
  • Uszkodzone okablowanie/złącze(a) pompy wykrywania nieszczelności (LDP/V144)
  • Nieszczelność w układzie pochłaniacza EVAP
Możliwe rozwiązania
  • Sprawdź pompę wykrywania nieszczelności (LDP/V144)
  • Sprawdź okablowanie/złącze(a) pompy wykrywania nieszczelności (LDP/V144)
  • Sprawdź szczelność układu pochłaniacza EVAP
Posiadam narzędzie diagnostyczne Innova 3170RS. Czy masz link do tego, co jest zalecane?
 
#14 ·