1 Fout Gevonden:
17925 - Voedingsrelais voor ECU P1517 - 35-00 - Elektrische storing
Klaarheid: 0110 1101
Dus, heb een probleem met de bovenstaande code op mijn 2002 New Beetle 1.8T. Na wat onderzoek lijkt deze code vrij prevalent te zijn op verschillende 1.8t's - met name oudere modellen. Ik heb het J271 ECU voedingsrelais # 428 verwijderd, dat zich in een relaiskast achter de batterij bevindt.
Gecontroleerd om er zeker van te zijn dat er geen waterschade etc. was. Na wat testen van dit ECU-relais concludeerde ik dat het defect was - de weerstand tussen pinnen 85 + 86 vertoonde een zeer hoge waarde - ongeveer 152 ohm, hoewel het relais wel ok leek te werken. Ik nam geen risico en kocht een gloednieuw ECU-relais bij mijn lokale VW-dealer [onderdeelnummer 1J0906381B] en dit vertoonde ongeveer 75 ohm tussen de pinnen [wat het typisch zou moeten zijn].
Ik installeerde dit nieuwe ECU-relais, deed een capaciteitsontlading, wist de foutcode en deed een TBA om op te starten.
De 1.8t sloeg meteen aan - geen probleem, geen onregelmatig stationair draaien en geen foutcodes.
De volgende dag ging ik hem starten... start wel, maar slaat niet aan.
De bovenstaande code is teruggekeerd :banghead:
*Batterij is volledig opgeladen, 2 maanden geleden nieuw gekocht... heeft ook een gloednieuwe nokkenas-hall-sensor [onderdeelnummer 058905161b] vorige maand geĂŻnstalleerd [gaf voorheen foutcode 17746]
Ik heb vorige maand ook de ECU verwijderd en alle aansluitingen/connectoren gecontroleerd en schoongemaakt met IPA.
Nu dan.
Op dit punt weet ik 100% zeker dat de bedrading naar het ECU-relais defect is.
Ik heb een DVM bij de hand, maar zou het erg op prijs stellen als iemand me een kleine handleiding kon geven over de bedrading, enz., en waar ik moet testen bij het relaisblok - want het is erg koud buiten en ik wil er niet langer dan nodig staan!
17925 - Voedingsrelais voor ECU P1517 - 35-00 - Elektrische storing
Klaarheid: 0110 1101
Dus, heb een probleem met de bovenstaande code op mijn 2002 New Beetle 1.8T. Na wat onderzoek lijkt deze code vrij prevalent te zijn op verschillende 1.8t's - met name oudere modellen. Ik heb het J271 ECU voedingsrelais # 428 verwijderd, dat zich in een relaiskast achter de batterij bevindt.


Gecontroleerd om er zeker van te zijn dat er geen waterschade etc. was. Na wat testen van dit ECU-relais concludeerde ik dat het defect was - de weerstand tussen pinnen 85 + 86 vertoonde een zeer hoge waarde - ongeveer 152 ohm, hoewel het relais wel ok leek te werken. Ik nam geen risico en kocht een gloednieuw ECU-relais bij mijn lokale VW-dealer [onderdeelnummer 1J0906381B] en dit vertoonde ongeveer 75 ohm tussen de pinnen [wat het typisch zou moeten zijn].
Ik installeerde dit nieuwe ECU-relais, deed een capaciteitsontlading, wist de foutcode en deed een TBA om op te starten.
De 1.8t sloeg meteen aan - geen probleem, geen onregelmatig stationair draaien en geen foutcodes.
De volgende dag ging ik hem starten... start wel, maar slaat niet aan.
De bovenstaande code is teruggekeerd :banghead:
*Batterij is volledig opgeladen, 2 maanden geleden nieuw gekocht... heeft ook een gloednieuwe nokkenas-hall-sensor [onderdeelnummer 058905161b] vorige maand geĂŻnstalleerd [gaf voorheen foutcode 17746]
Ik heb vorige maand ook de ECU verwijderd en alle aansluitingen/connectoren gecontroleerd en schoongemaakt met IPA.
Nu dan.
Op dit punt weet ik 100% zeker dat de bedrading naar het ECU-relais defect is.
Ik heb een DVM bij de hand, maar zou het erg op prijs stellen als iemand me een kleine handleiding kon geven over de bedrading, enz., en waar ik moet testen bij het relaisblok - want het is erg koud buiten en ik wil er niet langer dan nodig staan!