VW Beetle Forum banner

Code 17978 Motorstart geblokkeerd door startonderbreker - 2000 VW Beetle GLS 2.0 Automatic - Help me!

3.7K views 56 replies 6 participants last post by  Thejarhead  
#1 ·
Hallo iedereen,

Help me alsjeblieft en leg alles uit alsof ik 5 jaar oud ben (ik ben een vrouw van 56 jaar en geen monteur, maar ik heb gelezen en geleerd en geprobeerd)!

Ik heb mijn 2000 VW Beetle GLS 2.0 Automatic al 20 jaar. Hij heeft net geen 93.000 mijl op de teller staan.

Hij was in perfecte staat en reed geweldig voordat ik hem stomweg iets meer dan 1 jaar in mijn garage liet staan, met een bijna volle tank benzine. Schreeuw niet tegen me. Ik heb mijn lesje geleerd en zal mijn lieve kleine kever vanaf nu elke week rijden nadat ik hem aan de praat heb gekregen!

Natuurlijk was de batterij leeg. Dus ik kocht een gloednieuwe batterij en zette hem erin. Probeert te starten, maar slaat na 2 seconden af.

Hier gekeken en een bericht van Billymade gezien dat het de oude benzine zou kunnen zijn. Zag ook veel probleemoplossende dingen die gedaan konden worden.

Dus ik heb hem laten slepen naar Charles bij VW Motors in Glen Allen, Virginia. Hij is een lokaal VW-reparatiebedrijf - geen dealer. Hij had me in het verleden geholpen en was geweldig. Nou, deze keer niet. Ik noem hem bij naam en schaam me voor hem!

Hij vertelde me dat hij code 17978 gaf. Hij vertelde me dat hij niets kon doen en dat ik hem naar de dealer moest brengen! Ik probeerde hem te vertellen om alle probleemoplossende dingen te proberen die Billymade en anderen hier en op andere plaatsen op YouTube hebben gezet. Nee! Hij wilde niet naar me luisteren! Ik vroeg hem om in ieder geval te proberen de oude benzine eruit te zuigen, de brandstofleiding schoon te maken, enz. en te kijken of dat zou helpen. Nee! Hij weigerde. Jemig, ik zou hem hier allemaal voor betalen! Ik kan niet begrijpen waarom hij niets wilde doen om me te helpen. Bleef herhalen dat ik hem naar de dealer moest brengen. En hij rekende me $100 voor deze code en geen hulp!

Hij bleef me vertellen dat alleen de dealer de sleutelcode kon vinden en resetten. Nou, ik heb een video op YouTube bekeken en mijn sleutelcode gevonden zonder de hulp van de dealer. Charles bij VW Motors in Glen Allen, Virginia, is koppig! Ja, ik noem hem bij naam en schaam me voor hem!

Dus ik verspilde $150 om hem naar hem te laten slepen. Toen nog eens $150 om hem terug naar mijn huis te laten slepen. En $100 voor zijn vergoeding. Ik heb tot nu toe $400 verspild. Maar ik geef niet om het geld. Ik wil gewoon dat mijn auto gerepareerd wordt!

Van Billymade's advies in een bericht - ik heb de batterij losgekoppeld en geprobeerd de negatieve en positieve kabels tegen elkaar aan te raken om een harde reset te doen. Ik kan ze niet laten reiken en elkaar aanraken! Dus dat kon niet.

Ik deed de sleutel in het contact en zette hem op aan, maar startte hem niet en liet hem 10 minuten staan. Nee, dat deed niets.

Ik kan morgen de benzine eruit zuigen. Maar ik heb geen idee hoe ik de brandstofleiding moet schoonmaken of leegmaken als ik dat moet doen. Ik zou kunnen proberen een mobiele monteur te bellen, als ik er een kan vinden die aan een VW Beetle wil werken. Ze raken in paniek aan de telefoon als ik een VW Beetle noem!

Ik zal hem naar de dealer laten slepen als ik moet, maar ik zou het liever niet doen.

HELP ME! Als iemand in Centraal-Virginia woont en me kan helpen, betaal ik je om naar me toe te komen en te helpen!!!!

Zeg alsjeblieft iemand wat ik moet doen!

Donna in Virginia
2000 VW Beetle GLS 2.0 Automatic

#2 ·
Ging de accuspanning controleren en zag dit. Deze stekker zat los. Teruggeplaatst en hij zat nog steeds los. Toen keek ik ernaar. Ziet er verdacht uit, alsof hij slecht is en vervangen moet worden. Zou dit mijn probleem kunnen zijn? Zo ja, hoe heet dit? Is dit iets dat ik kan bestellen en gemakkelijk zelf kan vervangen?

Attachments

#3 ·
Een paar dingen die je kunt doen voordat je de moeite neemt om de benzine af te tappen.

Koppel die accupolen weer los en raak ze aan elkaar aan, gebruik een schroevendraaier om de afstand te overbruggen zodat ze elkaar aanraken.

Als de auto start en afslaat, knippert dan het kleine auto-vormige icoontje met de sleutel eronder?

Zo ja, en het aanraken van de accukabel werkt niet, dan zou ik de ecu opsturen en de immo laten verwijderen. @billymade heeft een plek die hij vaak suggereert en die anderen met succes hebben gebruikt.
Het houdt in dat je de ecu verwijdert en per post opstuurt en dat ze hem terugsturen. Meestal kost het minder dan $100. De Kever van mijn vrouw heeft de immo-verwijdering. Ik vergeet zelfs dat hij de verwijdering heeft.

#5 ·
Trouwens, wat was de accuspanning nadat je hem had gecontroleerd? Een lage accuspanning kan een groot aantal vreemde elektrische problemen veroorzaken. Met een nieuwe accu zou je ongeveer 12,7 V moeten hebben. Houd er rekening mee dat 12,0 V een bijna lege accu is die uw auto waarschijnlijk niet zal starten op een ijzige ochtend.

#6 ·
Een van de belangrijkste dingen die men moet bepalen, is of de startonderbreker geactiveerd blijft en of codes kunnen worden gelezen met een vw-scantool.

Om wat gezond verstand in de situatie te brengen; raad ik aan zo snel mogelijk een vw-scantool te kopen. Zodra je een vw-scantool hebt, kun je foutcodes lezen, bekijken en wissen. Deze info van de vw-scanner; zal ons helpen om u te helpen.

Hier is een betaalbare vw-scanner die een draadloos bluetooth-type is dat werkt met een app op Android- en Apple-telefoons of -tablets.

Ancel BD500 @$65:

Dit is een goedkope manier om het probleem intelligent te diagnosticeren en te stoppen met het verspillen van geld, het slepen van een voertuig naar mensen die u niet zullen helpen of afgezet worden bij een VW-dealer.

#7 ·
Heeft iemand naar de foto's gekeken die ik heb geplaatst? Is dat 3-pins pigtail ding slecht? Moet ik het vervangen?

De batterij die ik erin heb gestopt, was niet volledig opgeladen en dat moet de oorzaak zijn geweest van 'Motor starten geblokkeerd door startonderbreker'.

Het punt is dat ik graag iemand zou betalen wat ze ook willen vragen om naar mijn huis te komen en dit allemaal voor me te repareren. Ik zou ze liever betalen dan de dealer. Ik betaal ze dealerprijzen als ze gewoon naar mijn huis komen. Geld is hier geen probleem.

Iemand in centraal Virginia die wat geld wil verdienen en me wil helpen?

Ik ben hier zo ziek van. Ik wil dat mijn leuke auto rijdt!

#8 ·
Het lijkt erop dat een deel van het mannelijke deel van een stekker is afgebroken en zich nog in het vrouwelijke deel van de verbinding bevindt. Is dit de stekker op de zekeringkast, die zich bovenop de batterij bevindt? Meestal heeft de stekker een VW-onderdeelnummer en kunt u een nieuwe stekkerbehuizing of een "pigtail" met draden, stekker, al volledig gemonteerd krijgen. Anders zou u, door een nieuwe stekkerbehuizing te kopen, deze kunnen vervangen door de draadklemmen te verwijderen met behulp van een klemverwijderingstool of door voorzichtig de resterende plastic delen van de stekker af te breken en deze over te brengen naar de nieuwe stekkerbehuizing. Als de stekker naar de zekeringkast op de batterij beschadigd is, zullen het oplaadaspect en de bijbehorende bedrading waarschijnlijk niet naar behoren werken (slechte of intermitterende verbinding).

We waardeerden uw frustratie, we kunnen alleen proberen te helpen, aan onze kant met de info die u ons geeft.

Om te beginnen zou ik de batterij laten opladen bij de plaatselijke auto-onderdelenwinkel waar u hem vandaan heeft, het opnieuw proberen of de auto laten starten en het op die manier proberen te starten.

Het is me niet duidelijk waar u woont, ik ben er zeker van dat er een lokale mobiele autotechnicus is die u kan helpen uw auto te repareren en die verstand heeft van VW's?

Als u bereid bent om zelf aan uw auto te werken, kunnen we proberen u te helpen, maar als u wilt dat iemand anders de dingen afhandelt, kan het voor anderen nuttig zijn om te weten waar u woont, om een VW-monteur aan te bevelen om u te helpen?

#10 ·
Het ziet eruit als een deel van het mannelijke deel van een stekker; afgebroken en zit nog steeds in het vrouwelijke deel van de verbinding. Is dit de stekker op de zekeringkast; die bovenop de batterij zit? Meestal heeft de stekker een VW-onderdeelnummer en kun je een nieuwe stekkerbehuizing krijgen of een "pigtail" met draden, stekker, al volledig gemonteerd. Anders, als je een nieuwe stekkerbehuizing koopt; zou je deze kunnen vervangen door de draadklemmen te verwijderen met een klemverwijderingstool of door voorzichtig de resterende plastic onderdelen van de stekker af te breken en over te zetten naar de nieuwe stekkerbehuizing. Als de stekker naar de zekeringkast op de batterij beschadigd is; zal het oplaadaspect en de bijbehorende bedrading waarschijnlijk niet werken zoals het hoort (slechte of intermitterende verbinding).

We waardeerden je frustratie, we kunnen alleen proberen te helpen, aan onze kant met de info die je ons geeft.

Om te beginnen zou ik de batterij laten opladen bij de plaatselijke auto-onderdelenwinkel; waar je hem vandaan hebt, het opnieuw proberen of de auto laten overbruggen, probeer het op die manier te starten.

Ik weet niet zeker waar je woont, ik ben er zeker van dat er een lokale mobiele autotechnicus is; die je kan helpen je auto te repareren, die verstand heeft van VW's?

Als je bereid bent om zelf aan je auto te werken; kunnen we proberen je te helpen, maar als je wilt dat iemand anders de dingen afhandelt, kan het anderen helpen om een VW-monteur aan te bevelen als je ons vertelt waar je woont?
Ik ben net naar Advance Auto gegaan en heb een gloednieuwe batterij gekocht. Had geen zin om de andere op te laden. Voordat ik de batterij plaatste, deed ik de harde reset, waarbij ik de negatieve en positieve kabels 15 seconden lang aanraakte. Daarna nieuwe batterij geĂŻnstalleerd. Niet goed. Hetzelfde, starten maar afslaan - en een kleine auto met een knipperende sleutel.

Ik ben enorm gefrustreerd. Ik heb niemand die me in het echte leven wil helpen. Ik ben ook bereid om hier veel voor te betalen. Maar nee! Dus ik laat hem morgen naar de VW-dealer slepen en betaal hun buitensporige prijs om hem te laten repareren.

Ik heb al geprobeerd om een lokale persoon (Charles van VW Motors in Glen Allen, VA) te laten helpen. Maar het enige wat hij deed was me vertellen dat alleen de dealer kon helpen, en het kostte me $400 om me dat te vertellen!

Ik heb geprobeerd om iemand lokaal te vinden om naar me toe te komen. Geen geluk.

Ik haat het om de dealer te gebruiken omdat ik het gevoel heb dat ik helemaal geen persoonlijke service krijg.

Ik ben in de omgeving van Henrico, Virginia (vlakbij Richmond). Ik zou graag de prijzen van de dealer betalen aan een lokale persoon om naar mijn huis te komen en me te helpen. Maar het lijkt erop dat niemand om de een of andere reden geld nodig heeft. Ja, ik ben gefrustreerd!

Gelukkig heb ik een 2023 Ford Bronco, wat mijn belangrijkste auto is. Maar ik wil dat mijn kever weer rijdt. Ik wil het interieur opnieuw laten doen en hem opnieuw laten spuiten. Ik wil hem restaureren en hem er geweldig uit laten zien. Maar niemand wil me helpen!

#12 ·
Nou, het spijt me te horen over uw situatie; laat ons weten hoe het gaat en houd ons op de hoogte, terwijl u verder gaat met reparaties. Bedankt.
Hoi Billy,

Ik bied mijn excuses aan voor het emotioneel en gefrustreerd raken op dit forum.

Ik heb mijn 2000 VW Beetle GLS 2.0 vandaag naar mijn lokale dealer laten slepen om de Code 17978 Motorstart geblokkeerd door startonderbreker te laten repareren. Toen ik alles aan de man in de serviceafdeling vertelde, had hij geen idee waar ik het over had! Ik moest het hem allemaal uitleggen en hem opleiden over Kevers. Dus daar stond ik, een vrouw van 56 jaar oud zonder ervaring als monteur, en ik wist meer over mijn auto dan de dealer! Laten we bidden dat ze weten wat ze doen en het kunnen repareren zodat mijn auto start.

Ik begrijp nu dat deze startonderbreker zich in het kleine computerkastje onder het dashboard aan de bestuurderskant bevindt, klopt dat? Het heet de ECU of ECM, toch? En deze stomme startonderbreker zat niet op de 1999 Kevers, klopt dat? Dus als ik wil voorkomen dat dit ooit weer gebeurt, kan ik een 1999 ECU/ECM van een 1999 Kever vinden en die in plaats daarvan op mijn auto zetten, toch? Of, ik kan een gereviseerde 2000 ECU/ECM kopen waarvan iemand de startonderbreker heeft verwijderd, toch? Billy, ik probeer te leren, dus laat me weten of ik het allemaal goed heb.

Dus, nadat de dealer dit voor me heeft gerepareerd en mijn auto start - wat zou je dan als volgende doen? Moet ik meteen een gereviseerde ECU/ECM voor mijn auto halen om te voorkomen dat dit ooit weer gebeurt? Zo ja, waar kan ik dit het beste krijgen?

Bedankt voor je hulp en dat je het hebt verdragen dat ik irrationeel/emotioneel was op dit forum. Ik bied daarvoor mijn excuses aan. Ik ben nu gekalmeerd. Ik besef nu dat ik kalm moet zijn om mijn auto te helpen. En ik ben bereid om te leren en zelf dingen voor mijn auto te proberen te doen.

#13 ·
HĂ©, aan VW's werken kan frustrerend zijn en na zo oud te zijn geworden, zijn er zoveel dingen die mis kunnen gaan (we zijn er allemaal geweest) en de ergernis van het omgaan met kapotte Volkswagens kan je echt raken, zelfs de beste VW-monteurs uitdagen of degenen onder ons die al lang eigenaar zijn van deze vervelende kleine Duitse auto's!

Wat betreft uw huidige probleem, het is mij niet duidelijk wat het huidige startonderbrekerprobleem is; u kunt gewoon een slechte accu hebben en de zekeringkast op de accustekker is afgebroken.

Nadat de huidige oplaadproblemen zijn opgelost, kan het goed gaan en kan de startonderbreker weer correct gaan werken (een probleem met lage spanning kan de startonderbreker in de war brengen en het startprobleem veroorzaken met de niet-starttoestand). Als u problemen blijft houden met de startonderbreker, kunt u proberen deze te repareren of de startonderbreker gewoon uit de computer laten verwijderen. We kunnen de dingen verder bespreken als u zover bent.

Gelukkig heeft u een nieuwer primair voertuig en zit u niet ergens gestrand met de New Beetle als uw enige vervoermiddel. Iemand vinden om aan deze oudere VW's te werken, kan een echte uitdaging zijn en dan niet opgelicht worden, is weer een heel ander probleem. Daarom hebben velen van ons een VW-scantool gekocht, dingen zelf gerepareerd en (hopelijk) met de hulp van iedereen hier kunnen we elkaar allemaal helpen dingen te repareren op de gemakkelijkste, meest kosteneffectieve manier.

Als u een overzicht wilt van de VW-startonderbreker, bekijk dan deze pagina:

Hier is een video van het eco-verwijderings- en vervangingsproces:

MK4 Beetle Immobilizer delete process Plus ECU Removal ...YouTube · VWDiesel net321.5K+ views · 8 years ago

Hier is een man; om de ecu naar te sturen en hij zal de startonderbreker uit de computer verwijderen:

Houd ons op de hoogte van wat de VW-dealer zegt dat het probleem is en de benodigde reparaties. Ik ben blij dat je je beter voelt; ik hoop dat je de auto snel weer op de weg kunt krijgen.

#14 ·
HĂ©, werken aan VW's kan frustrerend zijn en na zo oud te zijn geworden, zijn er zoveel dingen die mis kunnen gaan (we zijn er allemaal geweest) en de ergernis van het omgaan met kapotte Volkswagens kan je echt raken, zelfs de beste VW-monteurs of degenen onder ons die al lange tijd eigenaar zijn van deze vervelende kleine Duitse auto's!

Wat betreft uw huidige probleem, het is mij niet duidelijk wat het huidige startonderbrekerprobleem is; u kunt gewoon een slechte accu hebben en de zekeringkast op de accustekker is afgebroken.

Nadat de huidige oplaadproblemen zijn opgelost, kan het goed zijn en kan de startonderbreker weer correct gaan werken (een probleem met lage spanning kan de startonderbreker in de war brengen en het startprobleem veroorzaken zonder startconditie). Als u problemen blijft houden met de startonderbreker, kunt u proberen deze te repareren of de startonderbreker gewoon uit de computer laten verwijderen. We kunnen de dingen verder bespreken als je zover bent.

Gelukkig heb je een nieuwer primair voertuig en zit je niet ergens gestrand met de New Beetle, die je enige vervoermiddel is. Het vinden van iemand om aan deze oudere VW's te werken, kan een echte uitdaging zijn en dan niet opgelicht worden, is een heel ander probleem. Daarom hebben velen van ons een VW-scantool gekocht, dingen zelf gerepareerd en (hopelijk) met de hulp van iedereen hier kunnen we elkaar allemaal helpen om dingen op de gemakkelijkste, meest kosteneffectieve manier te repareren.

Als je een overzicht wilt van de VW-startonderbreker, bekijk dan deze pagina:

Hier is een video van het eco-verwijderings- en vervangingsproces:

MK4 Beetle Immobilizer delete process Plus ECU Removal ...YouTube · VWDiesel net321.5K+ views · 8 years ago

Hier is een man; om de ecu naar toe te sturen en hij zal de startonderbreker uit de computer verwijderen:

Houd ons op de hoogte van wat de VW-dealer zegt dat het probleem is en de benodigde reparaties. Ik ben blij dat je je beter voelt; Ik hoop dat je de auto snel weer op de weg kunt krijgen.
Billy,

Bedankt voor alle links.

Mijn batterij was gloednieuw. Had de spanning getest en het was in orde. De startonderbreker trad in werking toen ik de nieuwe batterij plaatste. De auto startte, liep 2 seconden en sloeg toen af. Klein autootje met knipperend sleutellicht. Iemand voerde de codes uit en het kwam 17978. Niets wat ik deed, zou het laten starten. Dus vandaag naar de dealer gesleept.

Bedankt voor de link naar de man die de startonderbreker kan verwijderen! Ik zou hem kunnen sturen om hem te laten verwijderen (nadat ik hem terug heb van de dealer).

#15 ·
Dat klinkt goed; op basis van de foto die u heeft geplaatst, was de stekker naar de zekeringkast van de batterij afgebroken, en dat zou zeker een verbindingsprobleem kunnen veroorzaken. Elke vorm van bedrading of oplaadprobleem kan ervoor zorgen dat de startonderbreker gek wordt (slechts een van de vele mogelijke redenen waarom het systeem aanslaat en het start- en vervolgens sterfprobleem veroorzaakt met de bijbehorende foutcode).

Terwijl u wacht op reparaties, raad ik u ten zeerste aan om een VW-scantool te kopen, zodat u in de toekomst codes kunt scannen en wissen als dat nodig is, en vervolgens de codes die u vindt kunt plaatsen (om ons te helpen u te helpen).

deze is goedkoop; Ik heb de link hierboven geplaatst en hij heeft ook een ingebouwde batterij/oplaadsysteemtesterfunctie en hij kan ook op uw nieuwere auto werken (dus kan niet alleen op uw VW worden gebruikt):

Ancel BD500 @$65

Hier is een recensie van de scanner om een idee te krijgen van hoe hij werkt en wat hij kan:

Testing Out the Ancel BD500 OBD2 Bluetooth Scanner (VW ...YouTube · Vdub In Paradise3.4K+ views · 1 year ago

#16 ·
Dat klinkt goed; op basis van de foto die u heeft geplaatst, was de stekker naar de zekeringkast van de batterij afgebroken en dat zou zeker een verbindingsprobleem kunnen veroorzaken. Elke vorm van bedrading of oplaadprobleem kan de startonderbreker gek maken (slechts een van de vele mogelijke redenen waarom het systeem aanslaat en het start- en vervolgens afstervende probleem veroorzaakt met de bijbehorende foutcode).

Terwijl u wacht op reparaties, raad ik u ten zeerste aan om een VW-scantool te kopen, zodat u codes kunt scannen en wissen als dat nodig is in de toekomst, en dan de codes kunt plaatsen die u vindt (om ons te helpen u te helpen).

Deze is goedkoop; Ik heb de link hierboven geplaatst en hij heeft ook een ingebouwde batterij-/oplaadsysteemtesterfunctie en hij kan ook op uw nieuwere auto werken (dus kan niet alleen op uw VW worden gebruikt):

Ancel BD500 @$65

Hier is een recensie van de scanner om een idee te krijgen van hoe hij werkt en wat hij kan:

Testing Out the Ancel BD500 OBD2 Bluetooth Scanner (VW ...YouTube · Vdub In Paradise3.4K+ views · 1 year ago
Ik heb ze bij de dealer verteld om die 3-pins pigtail-stekker te controleren en te vervangen, als dat nodig was. Ik heb ze verteld om ook alles aan de auto te controleren, olie te verversen, de staatinspectie te doen, etc.

Bedankt voor de link naar de scanner! Ik zal hem kopen.

#18 ·
Nou, hopelijk maken ze je New Beetle snel en kun je er eindelijk eens in rijden! :)
Billy,

De dealer waar ik mijn kever naartoe heb laten slepen (West Broad Volkswagen in Richmond, VA) heeft me net gebeld en me verteld dat ze mijn auto niet kunnen repareren - hem aan de praat krijgen vanwege de Engine Start Blocked by Immobilizer. Ik ben woedend!

Dus om samen te vatten, ik heb al bijna $900 verspild om dit te repareren.

Ik heb hem laten slepen naar Charles bij VW Motors in Glen Allen, VA. Hij vertelde me dat de code 17978 was en dat alleen de dealer me kon helpen. Slepen van en naar zijn plek, plus zijn kosten, in totaal $400.

Ik heb West Broad Volkswagen van tevoren gebeld om hen de code en het probleem te vertellen. Ze verzekerden me dat ze het konden repareren. Gisteren naar hen gesleept. Ze belden me vandaag en zeiden nee, ze kunnen het niet repareren omdat de auto te oud is, bla bla bla. Ze hebben me hier $170 voor in rekening gebracht. Slepen van en naar hen $300. Dus in totaal $470 hieraan, voor niets. (De auto wordt op dit moment terug naar mijn huis gesleept.) Ze vertelden me wel wat ik al wist - dat mijn ECU/ECM opnieuw geprogrammeerd moest worden en dat ik een derde partij moest vinden om het naartoe te sturen om het te laten doen. Ik ben geschokt en zo boos dat ze dit niet kunnen! Het zijn de verdomde dealers!

Oké, dus nu weet ik dat niemand me gaat helpen (behalve jij en anderen op internet).

Dus nu is mijn enige hoop om mijn ECU/ECM naar een derde partij te sturen (je hebt me al een link gegeven) om de startonderbreker te laten verwijderen. Klopt?

#19 ·
Ja, het verwijderen van de ECU en het verzenden ervan om de startonderbreker te laten verwijderen, is de snelste en meest directe manier om het probleem aan te pakken.

Neem ZO SNEL MOGELIJK contact op met deze man en volg de video hierboven. Verwijder de ECM, gooi hem in een doos en verzend hem ZO SNEL MOGELIJK!

Het is jammer dat deze Volkswagen-dealers op dit moment geen oudere Volkswagens kunnen repareren. Ik vraag me af of ze ĂĽberhaupt hebben geprobeerd het probleem te diagnosticeren (?), maar los het probleem gewoon zelf op en ga verder.

Hebben ze het probleem met de batterijstekker en de zekeringkast opgelost of helemaal niets gedaan? Zo frustrerend en zielig, UGH!

#20 ·
Ja, het verwijderen van de ECU en het opsturen om de startonderbreker te laten verwijderen, is de snelste en meest directe manier om het probleem op te lossen.

Neem zo snel mogelijk contact op met deze man en volg de video hierboven, verwijder de ECM, gooi hem in een doos en stuur hem zo snel mogelijk op!

Het is jammer dat deze Volkswagen-dealers op dit moment geen oudere VW's kunnen repareren, ik vraag me af of ze ĂĽberhaupt hebben geprobeerd het probleem te diagnosticeren (?), maar los het probleem gewoon zelf op en ga verder.

Hebben ze het probleem met de batterijstekker en de zekeringkast opgelost of helemaal niets gedaan? Zo frustrerend en zielig, UGH!
Billy,

Nee! De dealer heeft de batterijstekker niet gerepareerd! Ze hebben niets gedaan! Oh, ze hebben me $170 in rekening gebracht voor niets! Ja, erg frustrerend. Zoals ik al zei, heb ik op dit moment bijna $900 verspild voor helemaal geen hulp. Jeetje, voor die prijs had ik iemand kunnen laten invliegen van de bedrijfslink die je me gaf, het hier laten repareren en ze dan weer naar huis laten vliegen!

De auto staat nu weer bij mij thuis. De takelwagen heeft hem net bij me afgeleverd.

Oké, ik ga op de link klikken, de instructies volgen en hem opsturen. Ik hou je op de hoogte.

#21 · (Edited)
Welnu, het is jammer hoe de dingen zijn gelopen en het lijkt erop dat deze startonderbrekerproblemen zodanig zijn dat niemand met het probleem wil werken en het wil aanpakken? Dit is zo'n veelvoorkomend probleem, ik vind het vreemd dat deze VW-reparatiewerkplaatsen niemand hebben gevonden om de delete uit te voeren en hen zo in staat te stellen de voertuigen van hun klanten daadwerkelijk te repareren. Ik weet dat de meeste Volkswagen-dealers hun reparatierichtlijnen en -procedures hebben; gebruik van in de fabriek geleverde onderdelen van Volkswagen en in de fabriek geleverde VW-scantools, enz. om alle benodigde programmering, geleide procedures uit te voeren. Als het gaat om de startonderbreker, hebben ze mogelijk hun mogelijkheden om "vintage programmering" te doen verloren; aangezien de auto's zo oud worden en programmeren met hun door VW geleverde scanners misschien niet veel kan doen. Dus deze auto's van 20+ jaar oud vallen weg van de VW-dealerondersteuning en het vermogen om reparaties uit te voeren en dingen als ecu's zijn niet langer beschikbaar.

Probeer de pagina in de situatie om te slaan en concentreer je op het zelf repareren van je auto. Laat de ECU verzenden en de startonderbreker verwijderen; dan kunnen we ons concentreren op het overstijgen van dat probleem en het repareren van al het andere dat moet worden aangepakt.

Ondertussen denk ik dat je de zekeringkast die bovenop de accu zit en de stekker heeft die kapot is, moet vervangen.

Voor kwaliteitsonderdelen van de fabrikant kunt u beginnen met het bestellen van dingen van fcpeuro.com.

Ze hebben een levenslange garantie, gratis verzending, geweldige klantenservice en geweldige prijzen voor VW-onderdelen.

#26 ·
Welnu, het is jammer hoe de dingen zijn gelopen en het lijkt erop dat deze startonderbrekerproblemen zo zijn dat niemand met het probleem wil werken en het wil aanpakken? Dit is zo'n veelvoorkomend probleem, ik vind het vreemd dat deze VW-reparatiewerkplaatsen niemand hebben gevonden om de delete uit te voeren en hen zo in staat te stellen om de voertuigen van hun klanten daadwerkelijk te repareren. Ik weet dat de meeste Volkswagen-dealers hun reparatierichtlijnen en -procedures hebben voor het uitvoeren van reparaties; met behulp van fabrieks-, door Volkswagen geleverde onderdelen en fabrieks-VW-scantools, enz. om alle benodigde programmering, geleide procedures uit te voeren. Als het gaat om de startonderbreker, hebben ze mogelijk hun mogelijkheden om "vintage programmering" te doen verloren; aangezien de auto's zo oud worden en programmeren met hun door VW geleverde scanners misschien niet veel kan doen. Dus deze 20+ jaar oude auto's vallen weg van de ondersteuning van VW-dealers en de mogelijkheid om reparaties uit te voeren en dingen zoals ecu's zijn niet langer beschikbaar.

Nou, probeer de pagina om te slaan in de situatie en laten we ons concentreren op het zelf repareren van uw auto. Laat de ECU verzenden en de startonderbreker verwijderen; dan kunnen we ons concentreren op het overstijgen van dat probleem en het repareren van al het andere dat moet worden aangepakt.

Ondertussen denk ik dat u de zekeringkast die bovenop de batterij zit en de kapotte stekker heeft, moet vervangen.

Voor kwaliteitsonderdelen van de fabrikant kunt u beginnen met het bestellen van dingen van fcpeuro.com

Ze hebben een levenslange garantie, gratis verzending, geweldige klantenservice en geweldige prijzen voor VW-onderdelen.
Billy, ik heb je net een antwoord gestuurd, maar het is misgegaan en heeft me afgebroken en vervolgens mijn antwoord twee keer geplaatst. Zorg ervoor dat je alles naar beneden scrolt om alles te zien wat ik heb gezegd, want ik had een vraag. Bedankt.

#22 ·
Nadat je die ECU hebt opgestuurd voor de immo-verwijdering, haal je de cluster eruit en plak je een klein stukje elektriciteitstape over het immo-lampje. Je moet het glas van de cluster afhalen om dat te kunnen doen. De Kever van mijn vrouw heeft immo verwijderd, het is echt niets dat je je over een jaar nog zult herinneren. Het is balen dat je al dat geld voor niets hebt uitgegeven. De immo-verwijdering kost waarschijnlijk maar ongeveer $100, het stukje tape om dat lampje te bedekken een paar centen op zijn best. Je kunt die tape niet eens zien nadat de cluster weer in elkaar zit, je moet het lampje na de verwijdering bedekken omdat het immo-lampje permanent knippert en dat kan vervelend zijn.

#23 ·
Hier is een video die de hele procedure schetst, van het verwijderen van de ecu tot het afdekken van het immo-lampje om constant knipperen na het wissen te voorkomen.

Bewerken: Terugkijkend zie ik dat Billy deze video al in een eerdere post heeft gelinkt. Ik heb deze video gebruikt om het lampje op de kever van mijn vrouw af te dekken na het wissen.

#24 ·
Hier is een video die de hele procedure beschrijft, van het verwijderen van de ecu tot het afdekken van het immo-lampje om constant knipperen na het wissen te voorkomen.

Edit: terugkijkend zie ik dat Billy deze video al in een eerdere post heeft gelinkt. Ik heb deze video gebruikt om het lampje op de kever van mijn vrouw af te dekken nadat de delete was gedaan.
Bedankt voor deze video. Ja, ik had gelezen dat het lampje continu zou knipperen nadat ik de startonderbreker had verwijderd. Maar ik zou er gewoon mee leven (knipperend lampje). Maar ik zal deze video bekijken en er een stukje elektriciteitstape overheen plakken. (Dat ga ik proberen te doen). Bedankt!

Ja, alles wat ik tot nu toe heb meegemaakt (bijna $900 uitgegeven voor niets) is waardeloos. Maar ik hou van deze auto. Nogmaals bedankt!

#25 ·
Nou, het is jammer hoe de dingen zijn gelopen en het lijkt erop dat deze startonderbrekerproblemen zo zijn dat niemand met het probleem wil werken en het wil aanpakken? Dit is zo'n veelvoorkomend probleem, ik vind het vreemd dat deze VW-reparatiewerkplaatsen niemand hebben gevonden om de delete uit te voeren en hen zo in staat te stellen de voertuigen van hun klanten daadwerkelijk te repareren. Ik weet dat de meeste Volkswagen-dealers hun reparatierichtlijnen en -procedures hebben voor het uitvoeren van reparaties; met behulp van in de fabriek geleverde onderdelen van Volkswagen en in de fabriek geleverde VW-scantools, enz. om alle benodigde programmering, geleide procedures uit te voeren. Als het gaat om de startonderbreker, hebben ze mogelijk hun mogelijkheden verloren om "vintage programmering" uit te voeren; aangezien de auto's zo oud worden en programmeren met hun door VW geleverde scanners misschien niet veel kan doen. Dus deze 20+ jaar oude auto's; vallen buiten de ondersteuning van VW-dealers en de mogelijkheid om reparaties uit te voeren en dingen als ecu's zijn niet langer beschikbaar.

Nou, probeer de pagina in de situatie om te slaan en laten we ons concentreren op het zelf repareren van uw auto. Laat de ECU verzenden en de startonderbreker verwijderen; dan kunnen we ons concentreren op het overstijgen van dat probleem en het repareren van al het andere dat moet worden aangepakt.

Ondertussen denk ik dat u de zekeringkast die bovenop de accu zit en die de kapotte stekker heeft, moet vervangen.

Voor kwaliteitsonderdelen van de fabrikant kunt u beginnen met het bestellen van dingen van fcpeuro.com

Hoi Billymade,

Nogmaals bedankt voor al je hulp! Zo vreemd, ik beschouw deze auto's niet als "vintage" en "oud"! LOL! Maar ik denk het wel!

Ja, ik zal ook een nieuwe zekeringkast en een 3-pins pigtail-stekker halen, gewoon om veilig te zijn.

De link naar de plek om de ECU/ECM-box naartoe te sturen, zegt dat ze
Nou, het is jammer hoe de dingen zijn gelopen en het lijkt erop dat deze startonderbrekerproblemen zo zijn dat niemand met het probleem wil werken en het wil aanpakken? Dit is zo'n veelvoorkomend probleem, ik vind het vreemd dat deze VW-reparatiewerkplaatsen niemand hebben gevonden om de delete uit te voeren en hen zo in staat te stellen de voertuigen van hun klanten daadwerkelijk te repareren. Ik weet dat de meeste Volkswagen-dealers hun reparatierichtlijnen en -procedures hebben voor het uitvoeren van reparaties; met behulp van in de fabriek geleverde onderdelen van Volkswagen en in de fabriek geleverde VW-scantools, enz. om alle benodigde programmering, geleide procedures uit te voeren. Als het gaat om de startonderbreker, hebben ze mogelijk hun mogelijkheden verloren om "vintage programmering" uit te voeren; aangezien de auto's zo oud worden en programmeren met hun door VW geleverde scanners misschien niet veel kan doen. Dus deze 20+ jaar oude auto's; vallen buiten de ondersteuning van VW-dealers en de mogelijkheid om reparaties uit te voeren en dingen als ecu's zijn niet langer beschikbaar.

Nou, probeer de pagina in de situatie om te slaan en laten we ons concentreren op het zelf repareren van uw auto. Laat de ECU verzenden en de startonderbreker verwijderen; dan kunnen we ons concentreren op het overstijgen van dat probleem en het repareren van al het andere dat moet worden aangepakt.

Ondertussen denk ik dat u de zekeringkast die bovenop de accu zit en die de kapotte stekker heeft, moet vervangen.

Billy,

Zo vreemd dat deze auto's als vintage en oud worden beschouwd!

Ja, ik zal ook een nieuwe zekeringkast en een 3-pins pigtail-stekker halen, gewoon om veilig te zijn.

De link naar de plek die je gaf om de ECM te verzenden, zegt dat ze tot 25 mei gesloten zijn. Ugh! Ik kan geen pauze nemen!

Nog een andere plek die je aanbeveelt waar ik het naartoe kan sturen voor de startonderbreker? Of moet ik gewoon wachten tot deze jongens terugkomen van vakantie? Als ze de beste zijn, dan vind ik het niet erg om te wachten. Maar als er iemand anders is die net zo goed en betrouwbaar is, laat het me dan weten.

Bedankt!

#27 · (Edited)
#28 ·
Ik denk dat Reflect Tuning ook startonderbreker deletes doet.

#29 ·
Hallo iedereen,

Ik heb gisteren mijn ECU/ECM naar KermaTDI gestuurd. Zij waren de enigen die ik telefonisch kon bereiken om mee te praten voordat ik het opstuurde. Ik wilde er zeker van zijn dat ze het konden doen en zien wat de doorlooptijd zou zijn. Ze zeiden dat ze het dezelfde dag nog doen als ze het ontvangen, en het de volgende dag terugsturen naar de klant. Dus duim voor me! Ik laat jullie allemaal weten of het werkt als ik het terugkrijg en of ik de auto kan starten.

#31 ·
Vraag 2 - Tijdens het schoonmaken van dat gebied en het gebied aan de andere kant met het luchtfilter, merkte ik dat het middelste gebied (ik voeg een foto toe) veel gebroken schuim had. Wat was dit schuim? Was het belangrijk?

Attachments

#32 ·
Ik geloof dat f I am wordt gebruikt voor geluidsisolatie onder het dashboard en wellicht voor demping van de ECU.

Het vocht is zorgwekkend, het betekent waarschijnlijk dat de voorruitafdichting oud is geworden en begint te lekken, of dat de zonnedakafvoer aan die kant verstopt of gedeeltelijk verstopt is. Ik heb net met dit exacte probleem geworsteld op de kever van mijn vrouw. Ik dacht dat het het zonnedak was, het bleek de voorruitafdichting te zijn. Ik heb een streep kit (zwart) langs de buitenkant van de voorruit aangebracht en het probleem lijkt opgelost te zijn.

#33 ·
Ik geloof dat f I am wordt gebruikt voor geluidsisolatie onder het dashboard en wellicht voor demping van de ECU.

De vochtigheid is zorgwekkend, het betekent waarschijnlijk dat de voorruitafdichting oud is geworden en begint te lekken, of dat de zonnedakafvoer aan die kant verstopt of gedeeltelijk verstopt is. Ik heb net met dit exacte probleem geworsteld op de Kever van mijn vrouw. Ik dacht dat het het zonnedak was, maar het bleek de voorruitafdichting te zijn. Ik heb een streep kit (zwart) langs de buitenkant van de voorruit aangebracht en het probleem lijkt te zijn opgelost.
Het is de voorruitafdichting! Ik weet dit omdat hij losraakte en ik hem verwijderde (heb hem gewoon op de achterbank van de auto gelegd). Ik besefte niet wat het doel ervan was. Dus dit moet het zijn! En het was maar een klein beetje water van de regen de andere dag (waarschijnlijk). Ik zal meteen een nieuwe voorruitafdichting halen!

Ik heb wel een zonnedak. Maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad met de afwatering (althans, dat denk ik niet).

#35 ·
Er zit een afvoer in elke hoek van het zonnedak. Als u het zonnedak opent en in de hoeken kijkt, kunt u de openingen zien. De achterste afvoeren komen uit in het frame van de achterklep, til de achterklep op en zoek naar een rubberen doorvoertule halverwege elke kant. Ze zijn relatief gemakkelijk te vinden. De voorste buizen komen uit onder de regenbak en zijn wat moeilijker te vinden.

Een goede manier om ze schoon te houden is door trimmerdraad te gebruiken.

In uw geval zou ik de afdichting vervangen en controleren of de lekkage is afgedicht. Droog de natte plek af en gebruik een gallon water die over de buitenkant van de voorruit wordt gegoten en controleer vervolgens op binnendringen van water in het gebied dat u al hebt ontdekt.