Całe zagadnienie narzędzi diagnostycznych OBD i oprogramowania jest w pewnym sensie zmiennym celem. Niestety rzadko zdarza się pojedyncze, proste w użyciu narzędzie, które zrobi wszystko, czego potrzebuje właściciel pojazdu. Narzędzia OBD są w większości uniwersalne i zwykle odczytują, wyświetlają i kasują CEL dla większości pojazdów zgodnych z OBD. Niektóre pojazdy mają kody specyficzne dla „producenta”, które powinny być odczytywane przez standardowe narzędzia OBD, jednak czasami kod i/lub opis są niedokładne lub wprowadzające w błąd.
Ogólnie rzecz biorąc, uważam, że większość właścicieli potrzebuje zarówno uniwersalnego narzędzia OBIID, jak i narzędzia i/lub oprogramowania specyficznego dla producenta, a być może nawet jakiegoś uniwersalnego oprogramowania, które jest w stanie rejestrować i graficznie przedstawiać dane w celu ścigania i identyfikacji trudnych problemów.
A także WAŻNE OSTRZEŻENIE dla wszystkich właścicieli. Przy stawkach za robociznę wynoszących zazwyczaj 75–100 USD+ za większość kraju, wiele stanów i miast wymaga obecnie przeglądów SMOG/Emisji/Bezpieczeństwa, dlatego konieczne jest, aby Twój pojazd był w doskonałym stanie technicznym i nie miał stale zapalonej kontrolki CEL/Airbag/ABS na desce rozdzielczej. Zbyt wiele osób jest „reaktywnych” i kupuje narzędzie diagnostyczne tylko wtedy, gdy go potrzebują. ZAUFAJ mi, chcesz mieć narzędzie diagnostyczne pod ręką i do dyspozycji, musisz wiedzieć, jak go używać, być świadomym, jakie są „normalne” wartości i jeśli masz narzędzie diagnostyczne pod ręką, UŻYJESZ go do swojego samochodu i ZNALEZIESZ wielu innych przyjaciół i członków rodziny, którym to narzędzie się przyda. Im częściej używasz jednego z tych narzędzi, tym lepiej zrozumiesz generowane przez nie kody i „miejmy nadzieję”, że nie zareagujesz odruchowo jak lokalny mechanik z rogu ulicy, który odczytuje tylko część opisu DTC z tunelowym widzeniem i jeśli wspomniany jest czujnik O2 lub MAF, natychmiast wymienia część wymienioną w kodzie DTC, zamiast poświęcić 5 minut na przemyślenie tego, co kod próbuje przekazać i zidentyfikować.
Jednym ZNACZNYM problemem, który widzę regularnie, są zimne silniki, które są spowodowane miękkimi termostatami ze słabymi sprężynami. Widzę około 25-30% samochodów/ciężarówek, na które natrafiam, które mają miękkie termostaty. Zimne silniki powodują zmniejszenie zużycia paliwa, zmniejszenie ogólnej wydajności silnika, powodują obecność pary wodnej i rozcieńczanie paliwa w skrzyni korbowej, zmniejszenie żywotności oleju i przyspieszone zużycie silnika. Wszystkie te problemy kosztują Ciebie, właściciela/kierowcę, pieniądze. A za niski koszt termostatu i ograniczony czas potrzebny na wymianę termostatu, głupotą jest jeżdżenie przez lata z zimnym silnikiem. Zauważ, że większość silników powinna pracować w temperaturze bliskiej 205F, nawet jeśli mają termostat 180-185F. Wynika to z umiejscowienia czujnika temperatury płynu chłodzącego po stronie wylotowej głowicy cylindrów w większości samochodów i ciężarówek. Należy również pamiętać, że po wzroście temperatury powietrza na zewnątrz powyżej 70F, miękki termostat jest bardzo trudny do zidentyfikowania bez schładzania chłodnicy strumieniem z węża ogrodowego, aby super schłodzić chłodnicę.
Posiadanie narzędzia OBD, które może odczytywać dane w czasie rzeczywistym, jest WAŻNE. Oznacza to, że prawdopodobnie będziesz musiał kupić więcej niż jedno narzędzie. Możesz mieć problemy z samochodem, a kontrolka CEL nigdy się nie zaświeci. Warunki ubogie i problemy z temperaturą płynu chłodzącego to niektóre z bardzo powszechnych problemów, które nie zapalają kontrolki CEL. Przycięcia paliwa silnika powinny zwykle mieścić się w zakresie od 0 do 3% maks. Wolę widzieć przycięcia paliwa konsekwentnie poniżej 2%, jeśli to możliwe. Temperatura płynu chłodzącego silnika powinna zwykle wynosić od 200 do 210F/93-99C w większości okoliczności. Silniki powinny rozgrzać się do temperatury roboczej w ciągu około 5-7 mil jazdy, nawet w środku zimy.
Oto kilka opcji, na które natknąłem się i niektóre z nich posiadam i używam codziennie lub co tydzień.
Tak więc dla społeczności VW VCDS (aka VAG-COM) jest domyślnym narzędziem OBDII i oprogramowaniem diagnostycznym pojazdów.
Jest to trochę trudne do pełnego wykorzystania i zrozumienia dla prawdziwego nowicjusza, ale jest to bardzo dobre narzędzie, ale nie tania opcja dla niektórych. Wymaga również laptopa z systemem Windows lub jakiejś formy laptopa z systemem Windows w samochodzie, co może być bardzo uciążliwe w użyciu podczas jazdy i nie jest to coś, co zwykle można zostawić w samochodzie, jak bezprzewodowy interfejs OBDII za 15–20 USD.
Ross-Tech: VCDS
Istnieją inne opcje i w niższych cenach, ale mogą nie oferować takiego poziomu szczegółowości jak VCDS, ale mogą być bardzo pomocne w odczytywaniu kodów DTC i kasowaniu kontrolki CEL lub innych modułów, w zależności od narzędzia.
Za 46 USD w momencie publikacji tego posta, uniwersalne narzędzie diagnostyczne VAG405 OBD z możliwością odczytu i kasowania kodów OBD DTC, kodów poduszek powietrznych, kodów ABS i być może nawet niektórych kodów sterowania klimatyzacją, kodów modułu wygody i kodów dachu kabrioletu specyficznych dla VW. Jedyną wadą tego konkretnego narzędzia jest to, że nie odczytuje danych w czasie rzeczywistym, takich jak przycięcia paliwa, temperatura, odczyt MAF itp.
Amazon.com: Hot MaxScan VAG405 Code Reader OBD2 EOBD CAN BUS VW Audi: Elektronika samochodowa
Inne narzędzia Autel, które mogą odczytywać i wyświetlać dane w czasie rzeczywistym, to MaxiScan MS509 i Autel AL619:
Autel MaxiScan MS509 OBD-II/EOBD Scanner: Amazon.com: Motoryzacja
Amazon.com: Autel AL619 OBDII/CAN Scan Tool: Motoryzacja
Tak więc dla każdego, kto ma laptopa z systemem PC (może również działać na Apple z Parallels lub inną opcją uruchamiania systemu Windows, ale tego nie próbowałem), możesz rozważyć ten interfejs USB ELM Scan 5 z darmowym oprogramowaniem OBDWiz za około 25 USD na Amazon.
ScanTool 423001 ElmScan 5 Kompaktowe narzędzie diagnostyczne OBD-II i oprogramowanie diagnostyczne OBDwiz: Amazon.com: Motoryzacja
Zauważ, że nie jest to narzędzie specyficzne dla VW, to uniwersalny program diagnostyczny OBD__ , który będzie również wyświetlał dane w czasie rzeczywistym, graficznie je przedstawiał, rejestrował i odtwarzał dane.
Czy to świetne narzędzie? Nie, ale robi to, co twierdzi
Czy to przyzwoite narzędzie, które będzie pomocne? Tak
Czy to narzędzie jest warte około 25 USD? Tak
Zauważ, że ceny na Amazon mogą się czasami znacznie różnić, ale właśnie przyjrzałem się temu narzędziu drugiego dnia i kosztowało około 26 USD. Myślę, że kiedy kupiłem go rok lub więcej temu, kosztowało blisko 30 USD.
Stwierdziłem, że to narzędzie jest odpowiednie, nie wspaniałe, nie do końca intuicyjne, ale działało i było w stanie dostarczać, graficznie przedstawiać i zbierać dane.
Dzięki takiej cenie za narzędzie OBDII, które może odczytywać i kasować kody, odczytywać i graficznie przedstawiać dane w czasie rzeczywistym, nie ma wymówki dla każdego, aby nie mieć jednego z nich w swoim zestawie narzędzi.
Możesz również zaktualizować oprogramowanie, jeśli Ci się podoba i potrzebujesz bardziej zaawansowanych funkcji za 90 USD.
ScanTool.net LLC - Oprogramowanie Premium OBD-2 dla samochodów i lekkich ciężarówek. - ScanTool.net
Jak zwykle, cena prawdopodobnie wzrośnie i nie będziesz mieć zainstalowanego i działającego oprogramowania i nie będziesz go znać, gdy będziesz miał problem.
Sugeruję, abyś był przygotowany i gotowy do rozwiązania nadchodzących problemów i miał to narzędzie i/lub inne narzędzia zainstalowane, gotowe i działające.
Dodatkowe informacje dla osób, które szukają czegoś innego niż to oprogramowanie. Jeśli masz smartfona lub tablet, na rynku dostępne są również niektóre tanie opcje do rozważenia.
Przejdźmy teraz do OPCJI SMARTFON/TABLET.
W ostatnim czasie nastąpiła duża poprawa w opcjach smartfonów/tabletów, a nawet kilka nowych wydań. Po użyciu i wspieraniu osób korzystających zarówno z Androida, jak i iProduktów dla OBDII, jestem obecnie fanem OBDFusion (dawniej Touch Scan) dla Androida i OBDFusion dla iProduktów. Te aplikacje pochodzą od tego samego dostawcy, a ten dostawca jest bardzo responsywny i wprowadził wiele wspaniałych ulepszeń i dodał nowe funkcje.
Zdobądź aplikację i interfejs OBDII na smartfona/tablet, zwykle za 30 USD lub mniej. Te aplikacje są zwykle najlepsze w przypadku problemów z możliwością jazdy i obsługują monitor stanu gotowości emisji, zamrożoną ramkę i dane na żywo/w czasie rzeczywistym. Świetnie nadają się również do rejestrowania danych do przeglądu po jeździe samochodem i naprawdę mogą pomóc w znalezieniu typowych problemów.
Android - OBDFusion (dawniej Touch Scan) za 3,95 USD i interfejs Bluetooth ELM327 OBDII.
iProduct - OBD Fusion za 9,95 USD i interfejs WiFi ELM327 OBDII.
Zwykle sugeruję kupowanie interfejsów OBDII z Amazon, jeśli mieszkasz w USA/Ameryce Północnej. Upewnij się, że wybierasz interfejs, który wskazuje, że zamówienie zostanie „Zrealizowane przez Amazon”, w przeciwnym razie możesz czekać TYGODNIE na interfejs z Azji. Ebay to kolejna opcja, ale zwróć uwagę, skąd zostanie wysłany interfejs, ponownie tygodnie na interfejs z Azji, więc jeśli możesz poczekać i chcesz spróbować zaoszczędzić trochę pieniędzy, zrób to, ale jeśli potrzebujesz interfejsu wkrótce, wybierz mądrze.
AKTUALIZACJA - Torque był wcześniej główną aplikacją Android OBDII, jednak BARDZO sugeruję OBDFusion (dawniej TouchScan), która jest łatwiejsza w użyciu, bardziej niezawodna i jest o 1 USD tańsza niż Torque Pro
Jeśli posiadasz telefon lub tablet z systemem Droid, aplikacja OBDFusion (dawniej Touch Scan) za 3,95 USD
http://newbeetle.org/forums/1-8-liter-turbo/58882-coolant-temp-sensor.html
Za 4 USD w połączeniu z adapterem Bluetooth ODB za 15 USD, takim jak ELM327 z Amazon, jest dobrą alternatywą lub czymś, co można mieć, a także oprogramowaniem wymienionym powyżej. Da Ci to narzędzie diagnostyczne za 20 USD, które może graficznie przedstawiać czujniki i dane, odczytywać i kasować kody, a także śledzić jazdę za pośrednictwem GPS, a nawet dostarczać pewne dane dotyczące osiągów pojazdu.
Jeśli posiadasz iProcuct (iPhone, iTouch lub iPad), możesz sprawdzić OBDFusion za 9,95 USD. Zauważ, że ta aplikacja WYMAGA interfejsu WiFi OBDII. Istnieją interfejsy WiFi ELM327, upewnij się, że wybierasz odpowiedni interfejs WiFi dla OBDFusion i iProduktów.
https://itunes.apple.com/us/app/obd-fusion-obd2-vehicle-scan/id650684932?mt=8
Istnieją również inne aplikacje, takie jak Rev, Dash Commander, Automatic i inne. Ale poszukaj sam, przeczytaj recenzje. Moim zdaniem mogą być dość kosztowne w porównaniu z innymi opcjami i wymagają specjalnych i/lub drogich interfejsów. Dodatkowo nie sądzę, aby żadna z tych aplikacji przewyższała OBDFusion w jakikolwiek sposób.
Kolejnym interesującym narzędziem/urządzeniem monitorującym, które jest w rozsądnej cenie, jest UltraGuage. Ponownie, jest to uniwersalne narzędzie, które wyświetla dane w czasie rzeczywistym, pozwala śledzić zużycie paliwa, interwały wymiany oleju, ustawiać alarmy progowe dla takich rzeczy, jak napięcie i temperatura. Zatem za mniej niż 80 USD jest to kolejne przydatne urządzenie, które może być używane w każdym samochodzie z interfejsem OBDII i może być nawet podłączone na stałe w samochodzie, jeśli chcesz.
UltraGauge Automotive Information Center i narzędzie diagnostyczne OBDII
Moim obecnym ulubionym samodzielnym uniwersalnym narzędziem diagnostycznym jest Launch CReaderVI za około 65 USD w najlepszej cenie, jaką znalazłem w Azji. Niestety, nawet za pośrednictwem Amazon, to narzędzie kosztuje nieco ponad 125 USD w momencie publikacji tego posta - LAUNCH 301050074 Diagnostic Code Reader VI: Amazon.com: Motoryzacja
Jest to jedno z niewielu samodzielnych uniwersalnych narzędzi diagnostycznych, które ma kolorowy wyświetlacz i zapewni graficzne przedstawienie czujników w czasie rzeczywistym w narzędziu. Graficzne przedstawianie na narzędziu jest ograniczone, niestety nie można go wyeksportować w celu ponownego skalowania i zabawy danymi graficznymi, jak w przypadku OBDFusion lub innych programów opartych na oprogramowaniu.
Nawet przy ograniczeniach graficznego przedstawiania na narzędziu, jest to więcej niż oferuje większość narzędzi. CReader VI rejestruje również i odtwarza strumień danych OBD. Jedyną wadą jest to, że narzędzie nie ma baterii, więc albo musisz przejrzeć zarejestrowane dane, gdy jesteś podłączony do portu OBD, który ma zasilanie, albo użyć dostarczonego kabla aktualizacji USB i podłączyć ten kabel do portu USB w komputerze lub jakiejś formy gniazda zasilanego przez USB, podobnego do tych, które są używane do ładowania telefonu lub innych przenośnych urządzeń USB.
Wyszukaj informacje i dostępność tych i innych produktów Launch.
Kilka innych tanich opcji, które obsługują gotowość do emisji, zamrożoną ramkę i dane na żywo/w czasie rzeczywistym -
33 USD - Autel AULMS310 - http://www.amazon.com/Autel-AULMS31...=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1384296651&sr=8-1&keywords=Autel-AULMS310&tag=5336612389-20
45 USD - Autel AutoLink AL319 - http://www.amazon.com/Autel-AutoLin...8822/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1384297209&sr=8-1&keywords=al 319&tag=5336612389-20
Wygląda na to, że jest to ciekawe narzędzie, dane na żywo, zamrożona ramka, status monitora gotowości do emisji, podstawowe chwytanie i miernik Volt/Ohm w jednym za mniej niż 125 USD w tej chwili.
Podstawowe podsumowanie funkcji:
Pobiera uniwersalne kody (P0, P2, P3 i U0), kody specyficzne dla producenta (P1, P3 i U1) oraz oczekujące kody
Odczytuje strumień danych PCM na żywo, dane testowe czujnika O2 na żywo i dane zamrożonej ramki
Wbudowany multimetr Amp/Volt/Ohm pozwala na testowanie natężenia (maks. 20A), napięcia, rezystancji, okablowania, przełączania, cyklu pracy i innych
Wbudowany test systemu rozruchu/ładowania łatwo diagnozuje układy elektryczne pojazdu
Wielojęzyczne menu i definicje DTC (angielski, hiszpański i francuski)
Narzędzie testowe AutoLink AL539 OBD II i Electrical obsługuje wszystkie 10 trybów OBD II w celu pełnej diagnozy. Wyposażony w unikalny, opatentowany klawisz gotowości I/M One-Click, graficzny multimetr cyfrowy, testy systemu rozruchu i ładowania, kolorowy wyświetlacz TFT i wbudowany głośnik, wszechstronny, łatwy w użyciu AL539 usprawni serwis samochodowy i pomoże zapewnić szybką, dokładną diagnozę i terminową naprawę.
Autel AL539 OBDII i narzędzie do testowania elektrycznego z miernikiem AVO: Amazon.com: Motoryzacja
W krótkim okresie, dla każdego, kto nie ma jeszcze narzędzia diagnostycznego i musi odczytać kody, kilka opcji, z wyjątkiem niektórych w stanie Kalifornia, powinieneś być w stanie sprawdzić w lokalnym sklepie z częściami samochodowymi, czy mają narzędzie diagnostyczne, które możesz pożyczyć, które pozwoli Ci odczytać kody w Twoim samochodzie i ewentualnie zresetować CEL. Większość sklepów Auto Zone, Advance, Pep Boys, O'Rielly Auto Parts ma narzędzia diagnostyczne, które pożyczą Ci do użytku przynajmniej na swoich parkingach. Ponadto Aamco Transmission reklamuje, że odczyta Twoje kody za darmo w telewizji. Może to być jedyna opcja, jaką niektórzy mają w Kalifornii, ponieważ z jakiegoś powodu Kalifornia może mieć prawo, które nie pozwala lokalnym sklepom z częściami pożyczać narzędzi diagnostycznych do resetowania CEL w samochodach, albo ze względu na przepisy SMOG, albo aby spróbować zmusić ludzi do warsztatów SMOG. Nie jestem do końca pewien sytuacji w Kalifornii, ale zdaję sobie sprawę, że istnieją pewne wyzwania związane z pożyczaniem narzędzia diagnostycznego w tym stanie.
Ogólnie rzecz biorąc, uważam, że większość właścicieli potrzebuje zarówno uniwersalnego narzędzia OBIID, jak i narzędzia i/lub oprogramowania specyficznego dla producenta, a być może nawet jakiegoś uniwersalnego oprogramowania, które jest w stanie rejestrować i graficznie przedstawiać dane w celu ścigania i identyfikacji trudnych problemów.
A także WAŻNE OSTRZEŻENIE dla wszystkich właścicieli. Przy stawkach za robociznę wynoszących zazwyczaj 75–100 USD+ za większość kraju, wiele stanów i miast wymaga obecnie przeglądów SMOG/Emisji/Bezpieczeństwa, dlatego konieczne jest, aby Twój pojazd był w doskonałym stanie technicznym i nie miał stale zapalonej kontrolki CEL/Airbag/ABS na desce rozdzielczej. Zbyt wiele osób jest „reaktywnych” i kupuje narzędzie diagnostyczne tylko wtedy, gdy go potrzebują. ZAUFAJ mi, chcesz mieć narzędzie diagnostyczne pod ręką i do dyspozycji, musisz wiedzieć, jak go używać, być świadomym, jakie są „normalne” wartości i jeśli masz narzędzie diagnostyczne pod ręką, UŻYJESZ go do swojego samochodu i ZNALEZIESZ wielu innych przyjaciół i członków rodziny, którym to narzędzie się przyda. Im częściej używasz jednego z tych narzędzi, tym lepiej zrozumiesz generowane przez nie kody i „miejmy nadzieję”, że nie zareagujesz odruchowo jak lokalny mechanik z rogu ulicy, który odczytuje tylko część opisu DTC z tunelowym widzeniem i jeśli wspomniany jest czujnik O2 lub MAF, natychmiast wymienia część wymienioną w kodzie DTC, zamiast poświęcić 5 minut na przemyślenie tego, co kod próbuje przekazać i zidentyfikować.
Jednym ZNACZNYM problemem, który widzę regularnie, są zimne silniki, które są spowodowane miękkimi termostatami ze słabymi sprężynami. Widzę około 25-30% samochodów/ciężarówek, na które natrafiam, które mają miękkie termostaty. Zimne silniki powodują zmniejszenie zużycia paliwa, zmniejszenie ogólnej wydajności silnika, powodują obecność pary wodnej i rozcieńczanie paliwa w skrzyni korbowej, zmniejszenie żywotności oleju i przyspieszone zużycie silnika. Wszystkie te problemy kosztują Ciebie, właściciela/kierowcę, pieniądze. A za niski koszt termostatu i ograniczony czas potrzebny na wymianę termostatu, głupotą jest jeżdżenie przez lata z zimnym silnikiem. Zauważ, że większość silników powinna pracować w temperaturze bliskiej 205F, nawet jeśli mają termostat 180-185F. Wynika to z umiejscowienia czujnika temperatury płynu chłodzącego po stronie wylotowej głowicy cylindrów w większości samochodów i ciężarówek. Należy również pamiętać, że po wzroście temperatury powietrza na zewnątrz powyżej 70F, miękki termostat jest bardzo trudny do zidentyfikowania bez schładzania chłodnicy strumieniem z węża ogrodowego, aby super schłodzić chłodnicę.
Posiadanie narzędzia OBD, które może odczytywać dane w czasie rzeczywistym, jest WAŻNE. Oznacza to, że prawdopodobnie będziesz musiał kupić więcej niż jedno narzędzie. Możesz mieć problemy z samochodem, a kontrolka CEL nigdy się nie zaświeci. Warunki ubogie i problemy z temperaturą płynu chłodzącego to niektóre z bardzo powszechnych problemów, które nie zapalają kontrolki CEL. Przycięcia paliwa silnika powinny zwykle mieścić się w zakresie od 0 do 3% maks. Wolę widzieć przycięcia paliwa konsekwentnie poniżej 2%, jeśli to możliwe. Temperatura płynu chłodzącego silnika powinna zwykle wynosić od 200 do 210F/93-99C w większości okoliczności. Silniki powinny rozgrzać się do temperatury roboczej w ciągu około 5-7 mil jazdy, nawet w środku zimy.
Oto kilka opcji, na które natknąłem się i niektóre z nich posiadam i używam codziennie lub co tydzień.
Tak więc dla społeczności VW VCDS (aka VAG-COM) jest domyślnym narzędziem OBDII i oprogramowaniem diagnostycznym pojazdów.
Jest to trochę trudne do pełnego wykorzystania i zrozumienia dla prawdziwego nowicjusza, ale jest to bardzo dobre narzędzie, ale nie tania opcja dla niektórych. Wymaga również laptopa z systemem Windows lub jakiejś formy laptopa z systemem Windows w samochodzie, co może być bardzo uciążliwe w użyciu podczas jazdy i nie jest to coś, co zwykle można zostawić w samochodzie, jak bezprzewodowy interfejs OBDII za 15–20 USD.
Ross-Tech: VCDS
Istnieją inne opcje i w niższych cenach, ale mogą nie oferować takiego poziomu szczegółowości jak VCDS, ale mogą być bardzo pomocne w odczytywaniu kodów DTC i kasowaniu kontrolki CEL lub innych modułów, w zależności od narzędzia.
Za 46 USD w momencie publikacji tego posta, uniwersalne narzędzie diagnostyczne VAG405 OBD z możliwością odczytu i kasowania kodów OBD DTC, kodów poduszek powietrznych, kodów ABS i być może nawet niektórych kodów sterowania klimatyzacją, kodów modułu wygody i kodów dachu kabrioletu specyficznych dla VW. Jedyną wadą tego konkretnego narzędzia jest to, że nie odczytuje danych w czasie rzeczywistym, takich jak przycięcia paliwa, temperatura, odczyt MAF itp.
Amazon.com: Hot MaxScan VAG405 Code Reader OBD2 EOBD CAN BUS VW Audi: Elektronika samochodowa
Inne narzędzia Autel, które mogą odczytywać i wyświetlać dane w czasie rzeczywistym, to MaxiScan MS509 i Autel AL619:
Autel MaxiScan MS509 OBD-II/EOBD Scanner: Amazon.com: Motoryzacja
Amazon.com: Autel AL619 OBDII/CAN Scan Tool: Motoryzacja
Tak więc dla każdego, kto ma laptopa z systemem PC (może również działać na Apple z Parallels lub inną opcją uruchamiania systemu Windows, ale tego nie próbowałem), możesz rozważyć ten interfejs USB ELM Scan 5 z darmowym oprogramowaniem OBDWiz za około 25 USD na Amazon.
ScanTool 423001 ElmScan 5 Kompaktowe narzędzie diagnostyczne OBD-II i oprogramowanie diagnostyczne OBDwiz: Amazon.com: Motoryzacja
Zauważ, że nie jest to narzędzie specyficzne dla VW, to uniwersalny program diagnostyczny OBD__ , który będzie również wyświetlał dane w czasie rzeczywistym, graficznie je przedstawiał, rejestrował i odtwarzał dane.
Czy to świetne narzędzie? Nie, ale robi to, co twierdzi
Czy to przyzwoite narzędzie, które będzie pomocne? Tak
Czy to narzędzie jest warte około 25 USD? Tak
Zauważ, że ceny na Amazon mogą się czasami znacznie różnić, ale właśnie przyjrzałem się temu narzędziu drugiego dnia i kosztowało około 26 USD. Myślę, że kiedy kupiłem go rok lub więcej temu, kosztowało blisko 30 USD.
Stwierdziłem, że to narzędzie jest odpowiednie, nie wspaniałe, nie do końca intuicyjne, ale działało i było w stanie dostarczać, graficznie przedstawiać i zbierać dane.
Dzięki takiej cenie za narzędzie OBDII, które może odczytywać i kasować kody, odczytywać i graficznie przedstawiać dane w czasie rzeczywistym, nie ma wymówki dla każdego, aby nie mieć jednego z nich w swoim zestawie narzędzi.
Możesz również zaktualizować oprogramowanie, jeśli Ci się podoba i potrzebujesz bardziej zaawansowanych funkcji za 90 USD.
ScanTool.net LLC - Oprogramowanie Premium OBD-2 dla samochodów i lekkich ciężarówek. - ScanTool.net
Jak zwykle, cena prawdopodobnie wzrośnie i nie będziesz mieć zainstalowanego i działającego oprogramowania i nie będziesz go znać, gdy będziesz miał problem.
Sugeruję, abyś był przygotowany i gotowy do rozwiązania nadchodzących problemów i miał to narzędzie i/lub inne narzędzia zainstalowane, gotowe i działające.
Dodatkowe informacje dla osób, które szukają czegoś innego niż to oprogramowanie. Jeśli masz smartfona lub tablet, na rynku dostępne są również niektóre tanie opcje do rozważenia.
Przejdźmy teraz do OPCJI SMARTFON/TABLET.
W ostatnim czasie nastąpiła duża poprawa w opcjach smartfonów/tabletów, a nawet kilka nowych wydań. Po użyciu i wspieraniu osób korzystających zarówno z Androida, jak i iProduktów dla OBDII, jestem obecnie fanem OBDFusion (dawniej Touch Scan) dla Androida i OBDFusion dla iProduktów. Te aplikacje pochodzą od tego samego dostawcy, a ten dostawca jest bardzo responsywny i wprowadził wiele wspaniałych ulepszeń i dodał nowe funkcje.
Zdobądź aplikację i interfejs OBDII na smartfona/tablet, zwykle za 30 USD lub mniej. Te aplikacje są zwykle najlepsze w przypadku problemów z możliwością jazdy i obsługują monitor stanu gotowości emisji, zamrożoną ramkę i dane na żywo/w czasie rzeczywistym. Świetnie nadają się również do rejestrowania danych do przeglądu po jeździe samochodem i naprawdę mogą pomóc w znalezieniu typowych problemów.
Android - OBDFusion (dawniej Touch Scan) za 3,95 USD i interfejs Bluetooth ELM327 OBDII.
iProduct - OBD Fusion za 9,95 USD i interfejs WiFi ELM327 OBDII.
Zwykle sugeruję kupowanie interfejsów OBDII z Amazon, jeśli mieszkasz w USA/Ameryce Północnej. Upewnij się, że wybierasz interfejs, który wskazuje, że zamówienie zostanie „Zrealizowane przez Amazon”, w przeciwnym razie możesz czekać TYGODNIE na interfejs z Azji. Ebay to kolejna opcja, ale zwróć uwagę, skąd zostanie wysłany interfejs, ponownie tygodnie na interfejs z Azji, więc jeśli możesz poczekać i chcesz spróbować zaoszczędzić trochę pieniędzy, zrób to, ale jeśli potrzebujesz interfejsu wkrótce, wybierz mądrze.
AKTUALIZACJA - Torque był wcześniej główną aplikacją Android OBDII, jednak BARDZO sugeruję OBDFusion (dawniej TouchScan), która jest łatwiejsza w użyciu, bardziej niezawodna i jest o 1 USD tańsza niż Torque Pro
Jeśli posiadasz telefon lub tablet z systemem Droid, aplikacja OBDFusion (dawniej Touch Scan) za 3,95 USD
http://newbeetle.org/forums/1-8-liter-turbo/58882-coolant-temp-sensor.html
Za 4 USD w połączeniu z adapterem Bluetooth ODB za 15 USD, takim jak ELM327 z Amazon, jest dobrą alternatywą lub czymś, co można mieć, a także oprogramowaniem wymienionym powyżej. Da Ci to narzędzie diagnostyczne za 20 USD, które może graficznie przedstawiać czujniki i dane, odczytywać i kasować kody, a także śledzić jazdę za pośrednictwem GPS, a nawet dostarczać pewne dane dotyczące osiągów pojazdu.
Jeśli posiadasz iProcuct (iPhone, iTouch lub iPad), możesz sprawdzić OBDFusion za 9,95 USD. Zauważ, że ta aplikacja WYMAGA interfejsu WiFi OBDII. Istnieją interfejsy WiFi ELM327, upewnij się, że wybierasz odpowiedni interfejs WiFi dla OBDFusion i iProduktów.
https://itunes.apple.com/us/app/obd-fusion-obd2-vehicle-scan/id650684932?mt=8
Istnieją również inne aplikacje, takie jak Rev, Dash Commander, Automatic i inne. Ale poszukaj sam, przeczytaj recenzje. Moim zdaniem mogą być dość kosztowne w porównaniu z innymi opcjami i wymagają specjalnych i/lub drogich interfejsów. Dodatkowo nie sądzę, aby żadna z tych aplikacji przewyższała OBDFusion w jakikolwiek sposób.
Kolejnym interesującym narzędziem/urządzeniem monitorującym, które jest w rozsądnej cenie, jest UltraGuage. Ponownie, jest to uniwersalne narzędzie, które wyświetla dane w czasie rzeczywistym, pozwala śledzić zużycie paliwa, interwały wymiany oleju, ustawiać alarmy progowe dla takich rzeczy, jak napięcie i temperatura. Zatem za mniej niż 80 USD jest to kolejne przydatne urządzenie, które może być używane w każdym samochodzie z interfejsem OBDII i może być nawet podłączone na stałe w samochodzie, jeśli chcesz.
UltraGauge Automotive Information Center i narzędzie diagnostyczne OBDII
Moim obecnym ulubionym samodzielnym uniwersalnym narzędziem diagnostycznym jest Launch CReaderVI za około 65 USD w najlepszej cenie, jaką znalazłem w Azji. Niestety, nawet za pośrednictwem Amazon, to narzędzie kosztuje nieco ponad 125 USD w momencie publikacji tego posta - LAUNCH 301050074 Diagnostic Code Reader VI: Amazon.com: Motoryzacja
Jest to jedno z niewielu samodzielnych uniwersalnych narzędzi diagnostycznych, które ma kolorowy wyświetlacz i zapewni graficzne przedstawienie czujników w czasie rzeczywistym w narzędziu. Graficzne przedstawianie na narzędziu jest ograniczone, niestety nie można go wyeksportować w celu ponownego skalowania i zabawy danymi graficznymi, jak w przypadku OBDFusion lub innych programów opartych na oprogramowaniu.
Nawet przy ograniczeniach graficznego przedstawiania na narzędziu, jest to więcej niż oferuje większość narzędzi. CReader VI rejestruje również i odtwarza strumień danych OBD. Jedyną wadą jest to, że narzędzie nie ma baterii, więc albo musisz przejrzeć zarejestrowane dane, gdy jesteś podłączony do portu OBD, który ma zasilanie, albo użyć dostarczonego kabla aktualizacji USB i podłączyć ten kabel do portu USB w komputerze lub jakiejś formy gniazda zasilanego przez USB, podobnego do tych, które są używane do ładowania telefonu lub innych przenośnych urządzeń USB.
Wyszukaj informacje i dostępność tych i innych produktów Launch.
Kilka innych tanich opcji, które obsługują gotowość do emisji, zamrożoną ramkę i dane na żywo/w czasie rzeczywistym -
33 USD - Autel AULMS310 - http://www.amazon.com/Autel-AULMS31...=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1384296651&sr=8-1&keywords=Autel-AULMS310&tag=5336612389-20
45 USD - Autel AutoLink AL319 - http://www.amazon.com/Autel-AutoLin...8822/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1384297209&sr=8-1&keywords=al 319&tag=5336612389-20
Wygląda na to, że jest to ciekawe narzędzie, dane na żywo, zamrożona ramka, status monitora gotowości do emisji, podstawowe chwytanie i miernik Volt/Ohm w jednym za mniej niż 125 USD w tej chwili.
Podstawowe podsumowanie funkcji:
Pobiera uniwersalne kody (P0, P2, P3 i U0), kody specyficzne dla producenta (P1, P3 i U1) oraz oczekujące kody
Odczytuje strumień danych PCM na żywo, dane testowe czujnika O2 na żywo i dane zamrożonej ramki
Wbudowany multimetr Amp/Volt/Ohm pozwala na testowanie natężenia (maks. 20A), napięcia, rezystancji, okablowania, przełączania, cyklu pracy i innych
Wbudowany test systemu rozruchu/ładowania łatwo diagnozuje układy elektryczne pojazdu
Wielojęzyczne menu i definicje DTC (angielski, hiszpański i francuski)
Narzędzie testowe AutoLink AL539 OBD II i Electrical obsługuje wszystkie 10 trybów OBD II w celu pełnej diagnozy. Wyposażony w unikalny, opatentowany klawisz gotowości I/M One-Click, graficzny multimetr cyfrowy, testy systemu rozruchu i ładowania, kolorowy wyświetlacz TFT i wbudowany głośnik, wszechstronny, łatwy w użyciu AL539 usprawni serwis samochodowy i pomoże zapewnić szybką, dokładną diagnozę i terminową naprawę.
Autel AL539 OBDII i narzędzie do testowania elektrycznego z miernikiem AVO: Amazon.com: Motoryzacja
W krótkim okresie, dla każdego, kto nie ma jeszcze narzędzia diagnostycznego i musi odczytać kody, kilka opcji, z wyjątkiem niektórych w stanie Kalifornia, powinieneś być w stanie sprawdzić w lokalnym sklepie z częściami samochodowymi, czy mają narzędzie diagnostyczne, które możesz pożyczyć, które pozwoli Ci odczytać kody w Twoim samochodzie i ewentualnie zresetować CEL. Większość sklepów Auto Zone, Advance, Pep Boys, O'Rielly Auto Parts ma narzędzia diagnostyczne, które pożyczą Ci do użytku przynajmniej na swoich parkingach. Ponadto Aamco Transmission reklamuje, że odczyta Twoje kody za darmo w telewizji. Może to być jedyna opcja, jaką niektórzy mają w Kalifornii, ponieważ z jakiegoś powodu Kalifornia może mieć prawo, które nie pozwala lokalnym sklepom z częściami pożyczać narzędzi diagnostycznych do resetowania CEL w samochodach, albo ze względu na przepisy SMOG, albo aby spróbować zmusić ludzi do warsztatów SMOG. Nie jestem do końca pewien sytuacji w Kalifornii, ale zdaję sobie sprawę, że istnieją pewne wyzwania związane z pożyczaniem narzędzia diagnostycznego w tym stanie.