VW Beetle Forum banner

Narzędzia diagnostyczne OBD i opcje oprogramowania

65K views 32 replies 13 participants last post by  onsitematt  
#1 · (Edited)
Całe zagadnienie narzędzi diagnostycznych OBD i oprogramowania jest w pewnym sensie zmiennym celem. Niestety rzadko zdarza się pojedyncze, proste w użyciu narzędzie, które zrobi wszystko, czego potrzebuje właściciel pojazdu. Narzędzia OBD są w większości uniwersalne i zwykle odczytują, wyświetlają i kasują CEL dla większości pojazdów zgodnych z OBD. Niektóre pojazdy mają kody specyficzne dla „producenta”, które powinny być odczytywane przez standardowe narzędzia OBD, jednak czasami kod i/lub opis są niedokładne lub wprowadzające w błąd.

Ogólnie rzecz biorąc, uważam, że większość właścicieli potrzebuje zarówno uniwersalnego narzędzia OBIID, jak i narzędzia i/lub oprogramowania specyficznego dla producenta, a być może nawet jakiegoś uniwersalnego oprogramowania, które jest w stanie rejestrować i graficznie przedstawiać dane w celu ścigania i identyfikacji trudnych problemów.

A także WAŻNE OSTRZEŻENIE dla wszystkich właścicieli. Przy stawkach za robociznę wynoszących zazwyczaj 75–100 USD+ za większość kraju, wiele stanów i miast wymaga obecnie przeglądów SMOG/Emisji/Bezpieczeństwa, dlatego konieczne jest, aby Twój pojazd był w doskonałym stanie technicznym i nie miał stale zapalonej kontrolki CEL/Airbag/ABS na desce rozdzielczej. Zbyt wiele osób jest „reaktywnych” i kupuje narzędzie diagnostyczne tylko wtedy, gdy go potrzebują. ZAUFAJ mi, chcesz mieć narzędzie diagnostyczne pod ręką i do dyspozycji, musisz wiedzieć, jak go używać, być świadomym, jakie są „normalne” wartości i jeśli masz narzędzie diagnostyczne pod ręką, UŻYJESZ go do swojego samochodu i ZNALEZIESZ wielu innych przyjaciół i członków rodziny, którym to narzędzie się przyda. Im częściej używasz jednego z tych narzędzi, tym lepiej zrozumiesz generowane przez nie kody i „miejmy nadzieję”, że nie zareagujesz odruchowo jak lokalny mechanik z rogu ulicy, który odczytuje tylko część opisu DTC z tunelowym widzeniem i jeśli wspomniany jest czujnik O2 lub MAF, natychmiast wymienia część wymienioną w kodzie DTC, zamiast poświęcić 5 minut na przemyślenie tego, co kod próbuje przekazać i zidentyfikować.

Jednym ZNACZNYM problemem, który widzę regularnie, są zimne silniki, które są spowodowane miękkimi termostatami ze słabymi sprężynami. Widzę około 25-30% samochodów/ciężarówek, na które natrafiam, które mają miękkie termostaty. Zimne silniki powodują zmniejszenie zużycia paliwa, zmniejszenie ogólnej wydajności silnika, powodują obecność pary wodnej i rozcieńczanie paliwa w skrzyni korbowej, zmniejszenie żywotności oleju i przyspieszone zużycie silnika. Wszystkie te problemy kosztują Ciebie, właściciela/kierowcę, pieniądze. A za niski koszt termostatu i ograniczony czas potrzebny na wymianę termostatu, głupotą jest jeżdżenie przez lata z zimnym silnikiem. Zauważ, że większość silników powinna pracować w temperaturze bliskiej 205F, nawet jeśli mają termostat 180-185F. Wynika to z umiejscowienia czujnika temperatury płynu chłodzącego po stronie wylotowej głowicy cylindrów w większości samochodów i ciężarówek. Należy również pamiętać, że po wzroście temperatury powietrza na zewnątrz powyżej 70F, miękki termostat jest bardzo trudny do zidentyfikowania bez schładzania chłodnicy strumieniem z węża ogrodowego, aby super schłodzić chłodnicę.

Posiadanie narzędzia OBD, które może odczytywać dane w czasie rzeczywistym, jest WAŻNE. Oznacza to, że prawdopodobnie będziesz musiał kupić więcej niż jedno narzędzie. Możesz mieć problemy z samochodem, a kontrolka CEL nigdy się nie zaświeci. Warunki ubogie i problemy z temperaturą płynu chłodzącego to niektóre z bardzo powszechnych problemów, które nie zapalają kontrolki CEL. Przycięcia paliwa silnika powinny zwykle mieścić się w zakresie od 0 do 3% maks. Wolę widzieć przycięcia paliwa konsekwentnie poniżej 2%, jeśli to możliwe. Temperatura płynu chłodzącego silnika powinna zwykle wynosić od 200 do 210F/93-99C w większości okoliczności. Silniki powinny rozgrzać się do temperatury roboczej w ciągu około 5-7 mil jazdy, nawet w środku zimy.

Oto kilka opcji, na które natknąłem się i niektóre z nich posiadam i używam codziennie lub co tydzień.

Tak więc dla społeczności VW VCDS (aka VAG-COM) jest domyślnym narzędziem OBDII i oprogramowaniem diagnostycznym pojazdów.

Jest to trochę trudne do pełnego wykorzystania i zrozumienia dla prawdziwego nowicjusza, ale jest to bardzo dobre narzędzie, ale nie tania opcja dla niektórych. Wymaga również laptopa z systemem Windows lub jakiejś formy laptopa z systemem Windows w samochodzie, co może być bardzo uciążliwe w użyciu podczas jazdy i nie jest to coś, co zwykle można zostawić w samochodzie, jak bezprzewodowy interfejs OBDII za 15–20 USD.

Ross-Tech: VCDS

Istnieją inne opcje i w niższych cenach, ale mogą nie oferować takiego poziomu szczegółowości jak VCDS, ale mogą być bardzo pomocne w odczytywaniu kodów DTC i kasowaniu kontrolki CEL lub innych modułów, w zależności od narzędzia.

Za 46 USD w momencie publikacji tego posta, uniwersalne narzędzie diagnostyczne VAG405 OBD z możliwością odczytu i kasowania kodów OBD DTC, kodów poduszek powietrznych, kodów ABS i być może nawet niektórych kodów sterowania klimatyzacją, kodów modułu wygody i kodów dachu kabrioletu specyficznych dla VW. Jedyną wadą tego konkretnego narzędzia jest to, że nie odczytuje danych w czasie rzeczywistym, takich jak przycięcia paliwa, temperatura, odczyt MAF itp.

Amazon.com: Hot MaxScan VAG405 Code Reader OBD2 EOBD CAN BUS VW Audi: Elektronika samochodowa

Inne narzędzia Autel, które mogą odczytywać i wyświetlać dane w czasie rzeczywistym, to MaxiScan MS509 i Autel AL619:

Autel MaxiScan MS509 OBD-II/EOBD Scanner: Amazon.com: Motoryzacja

Amazon.com: Autel AL619 OBDII/CAN Scan Tool: Motoryzacja

Tak więc dla każdego, kto ma laptopa z systemem PC (może również działać na Apple z Parallels lub inną opcją uruchamiania systemu Windows, ale tego nie próbowałem), możesz rozważyć ten interfejs USB ELM Scan 5 z darmowym oprogramowaniem OBDWiz za około 25 USD na Amazon.
ScanTool 423001 ElmScan 5 Kompaktowe narzędzie diagnostyczne OBD-II i oprogramowanie diagnostyczne OBDwiz: Amazon.com: Motoryzacja

Zauważ, że nie jest to narzędzie specyficzne dla VW, to uniwersalny program diagnostyczny OBD__ , który będzie również wyświetlał dane w czasie rzeczywistym, graficznie je przedstawiał, rejestrował i odtwarzał dane.

Czy to świetne narzędzie? Nie, ale robi to, co twierdzi

Czy to przyzwoite narzędzie, które będzie pomocne? Tak

Czy to narzędzie jest warte około 25 USD? Tak

Zauważ, że ceny na Amazon mogą się czasami znacznie różnić, ale właśnie przyjrzałem się temu narzędziu drugiego dnia i kosztowało około 26 USD. Myślę, że kiedy kupiłem go rok lub więcej temu, kosztowało blisko 30 USD.

Stwierdziłem, że to narzędzie jest odpowiednie, nie wspaniałe, nie do końca intuicyjne, ale działało i było w stanie dostarczać, graficznie przedstawiać i zbierać dane.

Dzięki takiej cenie za narzędzie OBDII, które może odczytywać i kasować kody, odczytywać i graficznie przedstawiać dane w czasie rzeczywistym, nie ma wymówki dla każdego, aby nie mieć jednego z nich w swoim zestawie narzędzi.

Możesz również zaktualizować oprogramowanie, jeśli Ci się podoba i potrzebujesz bardziej zaawansowanych funkcji za 90 USD.

ScanTool.net LLC - Oprogramowanie Premium OBD-2 dla samochodów i lekkich ciężarówek. - ScanTool.net

Jak zwykle, cena prawdopodobnie wzrośnie i nie będziesz mieć zainstalowanego i działającego oprogramowania i nie będziesz go znać, gdy będziesz miał problem.

Sugeruję, abyś był przygotowany i gotowy do rozwiązania nadchodzących problemów i miał to narzędzie i/lub inne narzędzia zainstalowane, gotowe i działające.

Dodatkowe informacje dla osób, które szukają czegoś innego niż to oprogramowanie. Jeśli masz smartfona lub tablet, na rynku dostępne są również niektóre tanie opcje do rozważenia.

Przejdźmy teraz do OPCJI SMARTFON/TABLET.

W ostatnim czasie nastąpiła duża poprawa w opcjach smartfonów/tabletów, a nawet kilka nowych wydań. Po użyciu i wspieraniu osób korzystających zarówno z Androida, jak i iProduktów dla OBDII, jestem obecnie fanem OBDFusion (dawniej Touch Scan) dla Androida i OBDFusion dla iProduktów. Te aplikacje pochodzą od tego samego dostawcy, a ten dostawca jest bardzo responsywny i wprowadził wiele wspaniałych ulepszeń i dodał nowe funkcje.

Zdobądź aplikację i interfejs OBDII na smartfona/tablet, zwykle za 30 USD lub mniej. Te aplikacje są zwykle najlepsze w przypadku problemów z możliwością jazdy i obsługują monitor stanu gotowości emisji, zamrożoną ramkę i dane na żywo/w czasie rzeczywistym. Świetnie nadają się również do rejestrowania danych do przeglądu po jeździe samochodem i naprawdę mogą pomóc w znalezieniu typowych problemów.

Android - OBDFusion (dawniej Touch Scan) za 3,95 USD i interfejs Bluetooth ELM327 OBDII.

iProduct - OBD Fusion za 9,95 USD i interfejs WiFi ELM327 OBDII.

Zwykle sugeruję kupowanie interfejsów OBDII z Amazon, jeśli mieszkasz w USA/Ameryce Północnej. Upewnij się, że wybierasz interfejs, który wskazuje, że zamówienie zostanie „Zrealizowane przez Amazon”, w przeciwnym razie możesz czekać TYGODNIE na interfejs z Azji. Ebay to kolejna opcja, ale zwróć uwagę, skąd zostanie wysłany interfejs, ponownie tygodnie na interfejs z Azji, więc jeśli możesz poczekać i chcesz spróbować zaoszczędzić trochę pieniędzy, zrób to, ale jeśli potrzebujesz interfejsu wkrótce, wybierz mądrze.

AKTUALIZACJA - Torque był wcześniej główną aplikacją Android OBDII, jednak BARDZO sugeruję OBDFusion (dawniej TouchScan), która jest łatwiejsza w użyciu, bardziej niezawodna i jest o 1 USD tańsza niż Torque Pro

Jeśli posiadasz telefon lub tablet z systemem Droid, aplikacja OBDFusion (dawniej Touch Scan) za 3,95 USD

http://newbeetle.org/forums/1-8-liter-turbo/58882-coolant-temp-sensor.html

Za 4 USD w połączeniu z adapterem Bluetooth ODB za 15 USD, takim jak ELM327 z Amazon, jest dobrą alternatywą lub czymś, co można mieć, a także oprogramowaniem wymienionym powyżej. Da Ci to narzędzie diagnostyczne za 20 USD, które może graficznie przedstawiać czujniki i dane, odczytywać i kasować kody, a także śledzić jazdę za pośrednictwem GPS, a nawet dostarczać pewne dane dotyczące osiągów pojazdu.

Jeśli posiadasz iProcuct (iPhone, iTouch lub iPad), możesz sprawdzić OBDFusion za 9,95 USD. Zauważ, że ta aplikacja WYMAGA interfejsu WiFi OBDII. Istnieją interfejsy WiFi ELM327, upewnij się, że wybierasz odpowiedni interfejs WiFi dla OBDFusion i iProduktów.

https://itunes.apple.com/us/app/obd-fusion-obd2-vehicle-scan/id650684932?mt=8

Istnieją również inne aplikacje, takie jak Rev, Dash Commander, Automatic i inne. Ale poszukaj sam, przeczytaj recenzje. Moim zdaniem mogą być dość kosztowne w porównaniu z innymi opcjami i wymagają specjalnych i/lub drogich interfejsów. Dodatkowo nie sądzę, aby żadna z tych aplikacji przewyższała OBDFusion w jakikolwiek sposób.

Kolejnym interesującym narzędziem/urządzeniem monitorującym, które jest w rozsądnej cenie, jest UltraGuage. Ponownie, jest to uniwersalne narzędzie, które wyświetla dane w czasie rzeczywistym, pozwala śledzić zużycie paliwa, interwały wymiany oleju, ustawiać alarmy progowe dla takich rzeczy, jak napięcie i temperatura. Zatem za mniej niż 80 USD jest to kolejne przydatne urządzenie, które może być używane w każdym samochodzie z interfejsem OBDII i może być nawet podłączone na stałe w samochodzie, jeśli chcesz.

UltraGauge Automotive Information Center i narzędzie diagnostyczne OBDII

Moim obecnym ulubionym samodzielnym uniwersalnym narzędziem diagnostycznym jest Launch CReaderVI za około 65 USD w najlepszej cenie, jaką znalazłem w Azji. Niestety, nawet za pośrednictwem Amazon, to narzędzie kosztuje nieco ponad 125 USD w momencie publikacji tego posta - LAUNCH 301050074 Diagnostic Code Reader VI: Amazon.com: Motoryzacja

Jest to jedno z niewielu samodzielnych uniwersalnych narzędzi diagnostycznych, które ma kolorowy wyświetlacz i zapewni graficzne przedstawienie czujników w czasie rzeczywistym w narzędziu. Graficzne przedstawianie na narzędziu jest ograniczone, niestety nie można go wyeksportować w celu ponownego skalowania i zabawy danymi graficznymi, jak w przypadku OBDFusion lub innych programów opartych na oprogramowaniu.

Nawet przy ograniczeniach graficznego przedstawiania na narzędziu, jest to więcej niż oferuje większość narzędzi. CReader VI rejestruje również i odtwarza strumień danych OBD. Jedyną wadą jest to, że narzędzie nie ma baterii, więc albo musisz przejrzeć zarejestrowane dane, gdy jesteś podłączony do portu OBD, który ma zasilanie, albo użyć dostarczonego kabla aktualizacji USB i podłączyć ten kabel do portu USB w komputerze lub jakiejś formy gniazda zasilanego przez USB, podobnego do tych, które są używane do ładowania telefonu lub innych przenośnych urządzeń USB.

Wyszukaj informacje i dostępność tych i innych produktów Launch.

Kilka innych tanich opcji, które obsługują gotowość do emisji, zamrożoną ramkę i dane na żywo/w czasie rzeczywistym -

33 USD - Autel AULMS310 - http://www.amazon.com/Autel-AULMS31...=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1384296651&sr=8-1&keywords=Autel-AULMS310&tag=5336612389-20

45 USD - Autel AutoLink AL319 - http://www.amazon.com/Autel-AutoLin...8822/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1384297209&sr=8-1&keywords=al 319&tag=5336612389-20

Wygląda na to, że jest to ciekawe narzędzie, dane na żywo, zamrożona ramka, status monitora gotowości do emisji, podstawowe chwytanie i miernik Volt/Ohm w jednym za mniej niż 125 USD w tej chwili.

Podstawowe podsumowanie funkcji:

Pobiera uniwersalne kody (P0, P2, P3 i U0), kody specyficzne dla producenta (P1, P3 i U1) oraz oczekujące kody
Odczytuje strumień danych PCM na żywo, dane testowe czujnika O2 na żywo i dane zamrożonej ramki
Wbudowany multimetr Amp/Volt/Ohm pozwala na testowanie natężenia (maks. 20A), napięcia, rezystancji, okablowania, przełączania, cyklu pracy i innych
Wbudowany test systemu rozruchu/ładowania łatwo diagnozuje układy elektryczne pojazdu
Wielojęzyczne menu i definicje DTC (angielski, hiszpański i francuski)

Narzędzie testowe AutoLink AL539 OBD II i Electrical obsługuje wszystkie 10 trybów OBD II w celu pełnej diagnozy. Wyposażony w unikalny, opatentowany klawisz gotowości I/M One-Click, graficzny multimetr cyfrowy, testy systemu rozruchu i ładowania, kolorowy wyświetlacz TFT i wbudowany głośnik, wszechstronny, łatwy w użyciu AL539 usprawni serwis samochodowy i pomoże zapewnić szybką, dokładną diagnozę i terminową naprawę.

Autel AL539 OBDII i narzędzie do testowania elektrycznego z miernikiem AVO: Amazon.com: Motoryzacja

W krótkim okresie, dla każdego, kto nie ma jeszcze narzędzia diagnostycznego i musi odczytać kody, kilka opcji, z wyjątkiem niektórych w stanie Kalifornia, powinieneś być w stanie sprawdzić w lokalnym sklepie z częściami samochodowymi, czy mają narzędzie diagnostyczne, które możesz pożyczyć, które pozwoli Ci odczytać kody w Twoim samochodzie i ewentualnie zresetować CEL. Większość sklepów Auto Zone, Advance, Pep Boys, O'Rielly Auto Parts ma narzędzia diagnostyczne, które pożyczą Ci do użytku przynajmniej na swoich parkingach. Ponadto Aamco Transmission reklamuje, że odczyta Twoje kody za darmo w telewizji. Może to być jedyna opcja, jaką niektórzy mają w Kalifornii, ponieważ z jakiegoś powodu Kalifornia może mieć prawo, które nie pozwala lokalnym sklepom z częściami pożyczać narzędzi diagnostycznych do resetowania CEL w samochodach, albo ze względu na przepisy SMOG, albo aby spróbować zmusić ludzi do warsztatów SMOG. Nie jestem do końca pewien sytuacji w Kalifornii, ale zdaję sobie sprawę, że istnieją pewne wyzwania związane z pożyczaniem narzędzia diagnostycznego w tym stanie.
 
#2 ·
Istnieje również nowa i nadchodząca aplikacja na iPhone'a i interfejs o nazwie Automatic, która może oferować kilka przydatnych funkcji, jednak nie została jeszcze wydana (od tej edycji marzec 2013) i nie jest jasne, czy narzędzie będzie wyświetlać dane ECU/DME w czasie rzeczywistym i wszystkie wykresy. To narzędzie ma wiele innych funkcji i wydaje się, że możliwość odczytu kodów błędów silnika/skrzyni biegów może być funkcją niższego poziomu tej kombinacji aplikacji/interfejsu.

Automatic - Twój inteligentny asystent jazdy
Opóźniają to wydanie do sierpnia, aby udoskonalić aplikację.

Automatic opóźnia platformę połączonego samochodu do sierpnia, ponieważ stara się udoskonalić aplikację na iPhone'a
 
#5 ·
Kolejną fajną funkcją UG jest to, że możesz ustawić własne progi dla danych na żywo, takich jak napięcie i temperatura, i spowodować alarm UG! Zakłada to, że zdecydujesz się pozostawić UG cały czas podłączony.
 
#6 ·
Chciałem to edytować na początku mojego pierwszego posta, ale wyraźnie przekroczyłem liczbę znaków dla pierwszego posta. Proszę zrozumieć, że te komentarze mają być przedmową do pierwszego posta.

Przedmowa - Moim zdaniem narzędzie diagnostyczne powinno robić następujące rzeczy:

1. Wyświetlać DTC (Diagnostic Trouble Codes) w formacie Pxxxx. Większość, ale nie wszystkie narzędzia oferują tę funkcję. Wiele osób ma pomysł, że potrzebujesz narzędzia, które odczyta dane specyficzne dla producenta. Chociaż narzędzie, które to potrafi, jest czasami miłe, zwykle oznacza to wydanie znacznie większej ilości pieniędzy i ogranicza dostępne opcje. Wszystkie samochody sprzedawane w USA od 1996 roku muszą być zgodne ze standardem ODBII, co oznacza, że ​​ogólne narzędzie diagnostyczne będzie działać i komunikować się z portem OBD i będzie w stanie odczytywać i wyświetlać kody DTC, które wskazują stan układu zarządzania paliwem oraz wykrywać i wyświetlać informacje o wypadaniu zapłonów, a także dostarczać informacje DTC związane z transmisją, jednak problemy związane z transmisją nie są tak powszechne jak problemy z zarządzaniem paliwem w silniku. Chociaż narzędzie, które może wyświetlać kody i dane specyficzne dla producenta, może uzyskać bardziej szczegółowe dane, nie zawsze jest to konieczne. Zestaw danych OBDII i DTC są więcej niż wystarczające, aby pomóc w zdiagnozowaniu większości
2. Wyświetlać dane z czujników w czasie rzeczywistym, takie jak temperatura silnika, odczyty MAF i zawory regulacji paliwa. Większość bardziej zaawansowanych narzędzi oferuje tę funkcję, polecam nie wydawać pieniędzy na narzędzie, które nie oferuje tej funkcji. Moim zdaniem jest to bardzo ważna i KLUCZOWA funkcja każdego narzędzia.
3. Wyświetlać dane Freeze Frame. Większość bardziej zaawansowanych narzędzi oferuje tę funkcję, polecam nie wydawać pieniędzy na narzędzie, które nie oferuje tej funkcji. Moim zdaniem jest to bardzo ważna i KLUCZOWA funkcja każdego narzędzia. Dane Freeze Frame są częścią standardu OBDII i robią migawkę wszystkich innych czujników, gdy wyzwalany jest DTC i przechowują te wartości. Rzeczy takie jak prędkość silnika, temperatura, odczyt MAF, obliczone obciążenie silnika, regulacje paliwa, położenie przepustnicy, czas zapłonu i inne wartości czujników są przechowywane w celu lepszego zrozumienia warunków, w jakich działał samochód, gdy został wyzwolony kod(y) DTC.
4. Wyświetlać w czasie rzeczywistym status monitorów gotowości emisji lub status. Większość bardziej zaawansowanych narzędzi oferuje tę funkcję, polecam nie wydawać pieniędzy na narzędzie, które nie oferuje tej funkcji. Moim zdaniem jest to bardzo ważna i KLUCZOWA funkcja każdego narzędzia.
5. Rejestrować i wyświetlać graficzną reprezentację danych z czujników lub innych danych bezpośrednio na narzędziu bez konieczności zapisywania i przesyłania tych informacji. Jest to nowsza funkcja oferowana przez wiele bardziej zaawansowanych narzędzi diagnostycznych i może być bardzo pomocna podczas próby rozwiązania nietypowych lub uporczywych problemów. Chociaż możesz pomyśleć, że jest to drogie, nawet niektóre narzędzia diagnostyczne poniżej 100 USD oferują tę funkcję w dzisiejszych czasach. Zdecydowanie coś, co rozważyłbym sprawdzając samodzielne lub oparte na oprogramowaniu komputerowym narzędzia diagnostyczne.

Wiele razy możesz skończyć z więcej niż jednym narzędziem diagnostycznym. Możesz mieć oprogramowanie, które działa na komputerze i ręczny, samodzielny czytnik DTC w jakiejś formie. Samodzielne czytniki są szybkie, małe i nie wymagają telefonu, komputera ani specjalnego interfejsu. Wiele razy rozsądnie jest trzymać samodzielne narzędzie w samochodzie, aby mieć szybki dostęp do odczytu i kasowania kodów podczas podróży.

Jedno słowo dla mądrych, kody DTC należy traktować jako „wskazówki”, zwykle nie są one wszechstronne i nie są bezpośrednim wskaźnikiem awarii czujnika. Wiele razy WIELE kodów DTC pojawi się lub zsumuje się z czasem, gdy świeci się kontrolka CEL. Sugeruję, aby za każdym razem, gdy zaświeci się CEL, rejestrować datę i przebieg wraz ze wszystkimi kodami i wszelkimi dostępnymi danymi Freeze Frame. Ponieważ większość telefonów ma obecnie aparaty, zalecam zrobienie zdjęcia kodów i ekranu wyświetlania danych Freeze Frame, jeśli nie masz pod ręką papieru i przyrządu do pisania. Podjęcie tego dodatkowego kroku może być bardzo pomocne na dłuższą metę. Wyczyść kody, a następnie jedź samochodem i bądź przygotowany do sprawdzenia kodu(ów) jak tylko CEL zaświeci się ponownie i zanotuj kod(y) DTC, które pojawiają się jako pierwsze. Następnie kontynuuj monitorowanie dodatkowych kodów DTC podczas jazdy.

Po odczytaniu kodów DTC zatrzymaj się i zatrzymaj, zanim przejdziesz do wniosków. Wiele osób, nawet doświadczonych mechaników, odczyta opis DTC i jeśli stwierdza on nazwę czujnika w opisie DTC, natychmiast dochodzi do wniosku, że konkretny czujnik lub komponent jest uszkodzony. To naprawdę reakcja kolanowa i powinieneś naprawdę przestudiować kody, przeszukać Internet i zadawać pytania. Wiele kodów, które wspominają o czujniku, nie oznacza, że ​​czujnik jest uszkodzony. Na przykład P0420/P0430 wskazują, że wydajność katalizatora jest problemem. Prawdopodobieństwo, że katalizator(y) jest/są rzeczywiście uszkodzony(e), jest bardzo małe. Inne problemy mogą wyzwalać te kody, takie jak bardzo drobne wycieki spalin wokół czujnika O2 za katalizatorem (spawane szwy O2 pęknięte lub inne drobne wycieki spalin), uszkodzony lub leniwy czujnik O2 za katalizatorem, a nawet problem z oprogramowaniem DME, który może wymagać aktualizacji. Te specyficzne kody DTC katalizatora są w rzeczywistości problemem w całej branży, w którym wielu innych producentów wydało aktualizacje DME/CPU w celu poszerzenia okna monitorowania, aby zmniejszyć czułość punktu wyzwalania dla tych kodów. Również wiele kodów ubogich odnosi się do czujnika O2, który jest poza zakresem lub na swoim limicie. To znowu zwykle nie jest wskaźnikiem, że czujnik(i) O2 są uszkodzone i prawdopodobnie nie wymagają wymiany.

Ponownie, spójrz na wszystkie DTC jako wskazówki, poświęć trochę czasu, zadaj kilka pytań i przemyśl, jak sformułowany jest opis DTC, zanim przejdziesz do wymiany czujników.

Również uwaga na temat kodów MAF, tutaj również zachowaj ostrożność. Wiele osób wymienia MAF jako pierwsze rozwiązanie, ponieważ jest to jeden z najłatwiejszych czujników do wymiany, jednak czujniki MAF nie mają tendencji do awarii ani potrzeby wymiany tak często, jak się wydaje. Ponadto, ponieważ wiele MAF jest bardzo drogich ze względu na drucik platynowy, często ludzie idą na skróty i kupują tanie jednostki na eBayu lub za pośrednictwem innych źródeł. Słowo dla mądrych, jeśli wydaje się zbyt tanie/za dobre, aby było prawdziwe, prawdopodobnie jest to tania imitacja lub podróbka, która prawdopodobnie nie będzie działać poprawnie.

Zalecam również zachowanie wszystkich czujników, które wymieniasz, na wypadek gdyby okazało się, że czujnik zastępczy może nie działać poprawnie i możesz potencjalnie wymienić oryginalny czujnik podczas zaawansowanego rozwiązywania problemów.
 
#7 · (Edited)
Aktualizacja, kolejne przyzwoicie wyglądające narzędzie do skanowania!

Kolejnym przyzwoicie wyglądającym narzędziem Launch jest CRP 123, znany również jako CReader Pro 123.

To narzędzie odczytuje dane OBD dla silnika i skrzyni biegów, a także ABS i poduszek powietrznych, wszystko w jednym narzędziu. Może wyświetlać dane w czasie rzeczywistym, monitory gotowości do emisji, zamrożoną ramkę. Nagrywaj i rejestruj dane w narzędziu.

http://www.launchtechusa.com/assets/products/crp123.pdf

http://www.amazon.com/Audel-2013-Re...del-2013-Release-Professional-Original-Internet/dp/B00CF1LWNG?tag=5336612374-20

http://www.cnautotool.com/goods-3227...al+CRP123.html

To tylko punkt odniesienia, sugeruję, jeśli jesteś zainteresowany tym narzędziem, rozejrzyj się za nim. Wiem, że w urządzeniu jest kilka drobnych błędów oprogramowania, nic, co w tej chwili zatrzymuje show, a Launch wydał aktualizacje dla tych narzędzi i obecnie pracuje nad innymi aktualizacjami. Należy zachować ostrożność, ponieważ wydają się istnieć 2 wersje sprzętowe tego narzędzia. Jedna wersja ma wszystkie czerwone przyciski, to ma być wersja "Global", a jest wersja z żółtym przyciskiem, która ma być wersją "Asian". Nie jestem pewien, czy występują problemy z 2 różnymi jednostkami, słyszałem, że mogą wystąpić problemy z aktualizacją żółtego przycisku "Asian" poza Azją, jednak nie byłem w stanie tego w 100% potwierdzić. Słyszałem, że te narzędzia można znaleźć online za mniej niż 200 $. Myślę również, że Launch OE to narzędzie dla Mac, Matco i Napa?

http://www.youtube.com/watch?v=dtZGFSZRj3Y

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=himsk35oQso

Ostatnio bawiłem się jednym z nich i wydaje się całkiem sprytny. Nie jestem pewien, czy wszystkie funkcje są obsługiwane we wszystkich modelach, ale mogę odczytać poszczególne czujniki kół, pobór prądu podgrzewanego czujnika O2, czasy zmiany biegów w automatach, informacje o ochronie przed przewróceniem mojego kabrioletu. Stan przełącznika tempomatu, przełącznik hamulca pojedynczy i sporo innych informacji.

To narzędzie obejmuje WIELE modeli i jest dość wszechstronne. Myślę, że obejmuje ponad 30 modeli pojazdów i obsługuje OBD, ABS i poduszki powietrzne.
 
#9 ·
AKTUALIZACJA - Aplikacja IOS iPhone/iPad OBD, czy to jest w miarę opłacalne?

Więc dla użytkowników iPhone'a/iPada, może warto to sprawdzić??

Jeszcze nie używałem tej aplikacji, ale wygląda podobnie do Torque Pro dla produktów z systemem Android?

https://itunes.apple.com/us/app/obd-fusion/id650684932?mt=8&ign-mpt=uo=8

Aplikacja za 10 $ z interfejsem OBD-WiFi za 25 $ za narzędzie za 35 $.

Elm327 WIFI Wirless OBD2 Car Diagnostic Reader Scanner Scan Tool dla Iphone iPad iOS PC : Amazon.com : Automotive

Jestem pewien, że możesz rozejrzeć się za interfejsem i może znaleźć go nieco taniej?

Każdy, kto to wypróbował, proszę o aktualizację z recenzją i komentarzami.
 
#10 ·
OBDII jest lepsze niż nic, ale w tym celu OBDII jest bezużyteczne dla innych systemów.... ABS, poduszka powietrzna, centralny zamek lub radio na przykład.

Pojazdy VW/Audi mają OBDII, ponieważ jest to wymagane przez prawo federalne, a nie dlatego, że je uwielbiają. VW/Audi mają własne protokoły, które są używane z fabrycznymi narzędziami diagnostycznymi.

OBDII nie wykonuje również testów wyjściowych ani ustawień podstawowych dla silnika. I OBDII może nie mieć możliwości odczytu danych z ECM (na przykład cykl pracy nastawnika wałka rozrządu N205).

Kolejna sprawa to taka, że OBDII może nie dostarczać tak wielu informacji o danym kodzie błędu... ale odnoszę wrażenie, że w niektórych przypadkach może to być porażka jednego produktu nad drugim, a w innych po prostu porażka tego, co OBDII może zrobić.

Jeśli masz 35 dolarów do wydania, to czemu nie. Jak zauważono, jest lepsze niż nic, ale pamiętaj, że jest BARDZO ograniczone w tym, do czego może uzyskać dostęp. Jeśli płacisz komuś innemu za pracę nad swoim samochodem, to może być w porządku. Ale jeśli wykonujesz własną pracę, zdobądź odpowiednie narzędzia i kup narzędzie diagnostyczne na poziomie OE.
 
#11 ·
Jak wspomniałem na początku mojego pierwszego posta, Ross Tech VCDS jest de facto standardem dla społeczności VAG. Ale biorąc to pod uwagę, 90% problemów, które ma większość samochodów, to w końcu elementy, które obsługują i wyświetlają zarówno ogólne, jak i rozszerzone lub producenta kody OBDII.

Chociaż wierzę, że VCDS obsługuje również OBDII, wiem na pewno, że inni używali VCDS w samochodach innych niż VAG do odczytu kodów OBDII, nie jestem pewien, czy będzie również wyświetlać dane w czasie rzeczywistym, osobiście tego jeszcze nie próbowałem.

Ale uważam również, że niezależnie od tego, jakie narzędzia posiadasz, nic nie przebije samodzielnego narzędzia do skanowania lub ogólnego, które nie wymaga komputera. Mam VAG405, który trzymam w samochodzie. W ten sposób, gdy podróżuję, jeśli coś się stanie, przynajmniej mam pojęcie, czy muszę martwić się o pojawienie się CEL. Zazwyczaj noszę ze sobą również bardziej zaawansowane narzędzie OBDII.

Na przykład mój Launch CRP123 za mniej niż 200 dolarów obsługuje 32 różnych producentów i faktycznie obsługuje OBD, poduszki powietrzne i hamulce przeciwblokujące. Chociaż nie jest to narzędzie specyficzne dla producenta, w dużym stopniu wspiera znacznie szerszy zakres pojazdów na drodze.

Mam w tej chwili około 10 różnych narzędzi OBD i narzędzi programowych specyficznych dla pojazdów. Po prostu nie mogę jeszcze uzasadnić wydania kolejnych 300 dolarów na VCDS, ale mam interfejs, który działa i jeśli naprawdę mam problem z moim samochodem, mogę wydać gotówkę, jeśli i kiedy będę tego potrzebować. Po prostu nie zajmuję się żadnymi innymi samochodami VAG w tej chwili, żaden inny znajomy ani rodzina nie ma takiego i widzę wiele innych niemieckich modeli, tylko nie samochody VAG.

Ponownie, myślę, że większość hobbystów/majsterkowiczów może sobie pozwolić na wydanie od 20 do 100 dolarów na narzędzie, ale 300 dolarów może być dla wielu wyzwaniem.

Również BARDZO POLECAM KAŻDEMU w stanie Kalifornia zakup jakiejś formy ogólnego narzędzia OBDII ze względu na fakt, że większość sklepów z częściami samochodowymi w wspaniałym stanie Kalifornia nie pożycza narzędzi OBDII klientom. Nie jestem pewien, czy naprawdę istnieje „prawo”, czy też jest to polityka?? Ale przy ciągłych testach SMOG i konieczności sprawdzania kodów OBD DTC i weryfikacji monitorów gotowości emisji, lepiej mieć własne narzędzie, które może odczytywać i wyświetlać kody OBD, dane w czasie rzeczywistym Monitory gotowości emisji.

Dodałem tutaj informacje o Apple IOS, ponieważ miałem mnóstwo próśb o narzędzia IOS, które mieszczą się w rozsądnym zakresie dla przeciętnego majsterkowicza.

Ponownie, nie krytykuję VCDS ani żadnego innego narzędzia z wyższej linii, ale z doświadczenia w świecie rzeczywistym wielu tutaj może nie być w stanie sobie na to pozwolić i/lub dowiedzieć się, jak to narzędzie działa w przypadku prostego, ogólnego OBD DTC, który się pojawia.
 
#12 · (Edited)
Zaktualizowane informacje. Touch Scan, kolejna opcja oparta na systemie Android oraz pakiet dodatków Professional dla OBDWiz i Touch Scan dla systemu Windows.

Kolejna aplikacja OBDII oparta na systemie Android od twórców OBDWiz, OBDFusion (dawniej Touch Scan) ze sklepu Play za 3,95 $. Nie sprawdzałem tego, jest o 1,05 $ tańszy niż Torque Pro, może mieć wiele takich samych funkcji jak Torque Pro, może robić niektóre rzeczy inaczej, po prostu nie wiem.

Ale chciałem tylko dać wszystkim znać, że istnieje kolejna opcja oparta na systemie Android.

https://play.google.com/store/apps/d...ions.TouchScan

BEZPŁATNA 2-tygodniowa wersja próbna jest dostępna tutaj - Bezpłatne oprogramowanie próbne TouchScan OBD2 dla systemu Windows - OBDSoftware.net

Również komentarz do OBDWiz i Touch Scan, wydaje się, że istnieje dodatek "Professional", który daje więcej funkcji i możliwości za 39,95 $. Ponownie, nie mogę komentować tego dodatku, ponieważ jeszcze go nie używałem, ale może być pomocny w bardziej dogłębnej analizie.
 
#13 ·
Niektóre opcje Autel

$33 - Autel AULMS310 - Amazon.com: Autel (AULMS310) MaxiScan MS310 OBDII/EOBD Code Reader: Automotive

$45 - Autel AutoLink AL319 - Amazon.com: Autel AutoLink AL319 OBD II/EOBD Code Reader - Model# AL319: Automotive

$52 - Autel MaxiScan MS509 - Amazon.com: MaxiScan MS509 OBD2 Scanner Code Reader Live Data: Electronics

$79 - Autel Autolink AL519 - Amazon.com: Autel AL519 Color Screen OBDII/CAN Scan Tool: Automotive

$90 - Autel AutoLink AL439, który jest kombinacją narzędzia skanującego I woltomierza z możliwością testowania akumulatora i alternatora - Autel AL439 OBDII and Electrical Test Tool : Amazon.com : Automotive

$115 - Autel Autolink AL539, który jest kombinacją narzędzia skanującego I woltomierza z możliwością testowania akumulatora i alternatora wraz z wykresami i rejestrowaniem strumieni danych OBDII - Autel AL539 OBDII and Electrical Test Tool with AVO Meter : Amazon.com : Automotive
 
#14 ·
AKTUALIZACJA - Dodatkowe opcje oprogramowania OBD dla systemów Windows, Android i Apple iProducts.

Tak naprawdę nie jest to nowy gracz na rynku, jednak wydaje się, że firma ta rozszerzyła swoją ofertę o systemy Android i iProducts, a także zaczęła nieco obniżać ceny ze względu na konkurencję. Jak to mówią, konkurencja jest zazwyczaj dobra. Daje konsumentom więcej opcji i, miejmy nadzieję, lepsze ceny.

Palmer Performance ma teraz zasięg i różne produkty dla systemów Windows, Android i iProducts. Wydaje się, że nie są one konkurencyjne cenowo w stosunku do wielu innych przenośnych aplikacji na rynku. Nie używałem jeszcze tych produktów, więc nie wiem z pierwszej ręki, czy Palmer oferuje rzeczy, których inni dostawcy nie oferują, ale powinieneś sam się rozejrzeć i jeśli ktoś kupi i użyje produktów Palmer, zaktualizuj je opinią. Wydaje się, że z produktami Palmer możesz monitorować czujniki O2 szerokopasmowe do celów strojenia, ale nie potwierdziłem tego w pełni.

Home - Palmer Performance Engineering, Inc.

Dash Command to aplikacja dla systemów Adroid i iProducts

https://play.google.com/store/apps/d...hCommand&hl=en

https://itunes.apple.com/app/dashcom...321293183?mt=8

A także uwaga dla każdego, kto planuje używać iProduct. Powodem, dla którego wszystkie iProducts wymagają adaptera WiFi do OBD, jest to, że Apple nie zezwala na łączenie się z ich produktami urządzeniom Bluetooth, które nie zostały zatwierdzone, więc obejściem dla twórców aplikacji jest interfejs WiFi.

Sprawdź to sam, wydaje się, że w App Store są wersje próbne, prawdopodobnie funkcje zostaną odblokowane po faktycznym zakupie aplikacji.
 
#15 ·
Czy ktoś z was używał ELM 327 Mini OBDII Bluetooth?

Jakieś rady? Jaka jest najlepsza aplikacja dla tego Mini OBDII do użytku z iPhone 5?

Chcę czegoś, co może rejestrować pracę silnika. Moja córka używa Jetta MK4, aby jeździć na uniwersytet i czasami, gdy napotka problem z silnikiem, nie wie, jak wyjaśnić mi problem :rolleyes:

DZIĘKI

Isaac
 

Attachments

#17 · (Edited)
Czy ktoś z was używał ELM 327 Mini OBDII Bluetooth?

Jakieś rady? Jaka jest najlepsza aplikacja dla tego Mini OBDII do użytku z iPhone 5?

Chcę czegoś, co może rejestrować sposób działania silnika. Moja córka używa Jetta MK4, aby chodzić na uniwersytet i czasami, gdy ma problem z silnikiem, nie wie, jak wyjaśnić mi problem :rolleyes:

DZIĘKI

Isaac
Isaac,

Kilka rzeczy.

1. Interfejsy iProduct ODD to WSZYSTKIE WiFi. Apple nie zezwala na łączenie się urządzeń Bluetooth innych niż zatwierdzone w celach związanych z danymi ze względu na bezpieczeństwo.

Amazon ma kilka interfejsów ELM i innych Wifi do OBD dostępnych tutaj w USA za około 25 $ lub mniej, nie jestem pewien, gdzie mieszkasz?

Jeśli chodzi o aplikację na telefon, polecam OBD Fusion. Nie używałem go, ale jest on produkowany przez tego samego dostawcę dla OBDWiz dla Windows i Touch Scan dla Androida, więc znają platformy i systemy OBD.

Współpracuję z kimś, kto ma OBD Fusion i często wysyła mi logi do tworzenia wykresów i zrzutów ekranu.

Nie bawiłem się Dash Command firmy Palmer Engineering, ostatnio obniżyli ceny ze względu na konkurencję?

Zapomnij o FuzzyCar, a są też inne, które wymagają drogiego kabla, o ile pamiętam.

Zabawne w narzędziach OBDII jest to, że nie są one potrzebne, gdy się je ma. Trochę jak kupowanie łopaty do śniegu w październiku, aby przygotować się na zimę, prawdopodobnie nie będziesz jej potrzebować. Ale jeśli jej nie kupisz, będzie to najgorsza zima od lat! Och, tak, możesz nie do końca rozumieć tę logikę, będąc w Panamie!

Mam interfejs do mojego telefonu w samochodzie, wiele razy podjeżdżam i muszę go wyciągnąć dla przyjaciół i rodziny, aby sprawdzić różne rzeczy, a ja podróżuję z narzędziem OBD, w ten sposób, jeśli zaświeci się CEL, mogę dowiedzieć się, czy jest to pilne, czy po prostu mogę kontynuować podróż.
 
#18 ·
Hej wszystkim,

Dzięki za rady. Zobaczmy, czy dobrze to rozumiem........ Pamiętajcie, że używam telefonu Blackberry ;)

Ponieważ moja córka i syn są tymi, którzy używają Jetty i oboje mają telefony iPhone, zamierzam zamówić ELM 327 WI-FI i powiem im, żeby pobrali aplikację OBD Fusion na swoje iPhone'y.

Mam nadzieję, że w ten sposób, gdy napotkają problem z silnikiem podczas jazdy Jettą, będą mogli zeskanować kody i zgłosić je do mnie.

DZIĘKI,

Isaac
 
#19 ·
Brzmi jak możliwy plan.

Zachowaj interfejs w samochodzie, upewnij się, że wiedzą, jak go używać i mogą pobrać aplikację OBD Fusion, a w ten sposób mogą nawet wysyłać zrzuty ekranu jako załączniki do wiadomości e-mail bezpośrednio z aplikacji.

Może to być nieco bardziej skomplikowane niż samodzielne narzędzie do skanowania OBD, ale jest to dość opłacalne.

Drugą opcją jest VAG405, ale nie zapewnia danych na żywo/w czasie rzeczywistym, ale obsługuje ABS i poduszki powietrzne za mniej niż 40 $, jeśli możesz uzyskać ceny w USA. To coś, co możesz zostawić w samochodzie. Obsługuje ogólne OBD i obejmuje specyfikę VAG w dość prostym, samodzielnym narzędziu.

Nawet w przypadku samodzielnego narzędzia, robienie zdjęć ekranu aparatem i wysyłanie SMS-ów lub e-maili może również przekazać Ci informacje.
 
#20 ·
Brzmi jak możliwy plan.

Zachowaj interfejs w samochodzie, upewnij się, że wiedzą, jak go używać i mogą pobrać aplikację OBD Fusion i w ten sposób mogą nawet wysyłać zrzuty ekranu jako załączniki do wiadomości e-mail bezpośrednio z aplikacji.
Tak, to jest pomysł, ponieważ oboje używają iPhone'a. Jestem pewien, że nauczą się używać tego bardzo szybko.

Drugą opcją jest VAG405, ale nie zapewnia danych na żywo/w czasie rzeczywistym, ale obsługuje ABS i poduszki powietrzne za mniej niż 40 $, jeśli możesz uzyskać ceny w USA.
Mam PO BOX w Miami FL, który przekazuje wszystkie rzeczy do mojego kraju i mogę je mieć w mniej niż 10 dni. Kupowanie z USA jest dla mnie łatwe......... Ale w grudniu rzeczy potrzebują więcej czasu, aby dotrzeć :mad:

Jfoj, bardzo dziękuję za pomoc i za poświęcony czas na wyjaśnienie mi wszystkiego. Byłeś bardzo pomocny.

Wielkie dzięki

Pozdrawiam,

Isaac
 
#21 ·
#22 ·
Czy w ogóle odczytuje kody?
 
#24 ·
Wygląda na to, że narzędzie przechwyciło jakiś kod, ale nie wie, co on oznacza i nie ma definicji zaprogramowanej w swojej bazie danych?

A więc pytanie brzmi, czy narzędzie faktycznie podaje jakiś kod Pxxxx?

Może to wynikać z faktu, że Twój samochód jest dieslem i być może VAG405 wypada słabo w zakresie definicji kodów diesla?

Możesz spróbować pożyczyć narzędzie z lokalnego sklepu z częściami, aby sprawdzić, czy coś wykryje.

VAG405 to wciąż dobre narzędzie, ponieważ obsługuje również kody poduszek powietrznych i ABS, więc nie czułbym się z tego powodu zbyt urażony.

Możesz również rozważyć aplikację i interfejs dla smartfona lub oprogramowanie Windows OBDWiz, ponieważ są one również tanie i powinny również zapewniać dane na żywo/w czasie rzeczywistym, w których VAG405 wypada słabo.

Drugą opcją jest VCDS Lite za około 100 USD.
 
#26 ·
Możesz wyłączyć immobilizer. Wystarczy wyjąć chip RFID z działającego kluczyka i przykleić go do deski rozdzielczej w pobliżu zapłonu. Następnie wyjmij chip RFID z dowolnego innego kluczyka, którego chcesz użyć. Będzie to działać tak długo, jak czytnik RFID na zestawie wskaźników będzie nadal działał.
 
#28 ·
Cześć wszystkim,

Używam narzędzia Wifi OBD, które dostałem z eBay. Dołączam do niego zdjęcie. http://i85.photobucket.com/albums/k57/Turbo_Boss/OBDTOOL_zps1ff32a40.jpg

Używałem tego samego narzędzia OBD w VW Jetta 2002 z silnikiem 2.0 i działa OK i widzę, że wszystkie wskaźniki na desce rozdzielczej działają. Próbowałem go również w Toyocie Prado 2007 i też działa.

Ale nie działa w moim VW Jetta 2002 1.8T

Jestem prawie pewien, że mój samochód jest zgodny z OBD2. Mam VCDS Lite z Ross-Tech: VCDS-Lite i połączyłem się z moim laptopem za pomocą niedrogiego kabla OBD, który dostałem z eBay i mogę odczytać komputer samochodowy i wyczyścić kontrolkę MIL.

To jest kabel OBD do USB, którego używam do podłączenia samochodu do VCDS: http://i85.photobucket.com/albums/k57/Turbo_Boss/VAGCOM_zps76cec2f1.jpg

Nie rozumiem, dlaczego OBD FUSION Aap nie działa z moim samochodem. To jest wiadomość, którą otrzymałem: http://i85.photobucket.com/albums/k57/Turbo_Boss/CANTCONECT_zpsb34a8b47.jpg

Jakiego gadżetu OBD i Aap używasz w podobnym samochodzie?

Dzięki za poświęcony czas i pomoc,

Isaac

Oto plik debugowania, który otrzymałem od Fusion Aap podczas próby połączenia z moim samochodem


<----- Informacje ogólne ----->

OBD Fusion

2.16.0.791

<----- Dziennik urządzenia ----->

Otwieranie komunikacji: 192.168.0.10:35000

Otwórz port
?: [??]

ATZ: [ATZ ELM327 v1.5]

Interfejs podłączony

ATE0: [ATE0
OK]

ATL0: [OK]

ATRV: [11.7V]

Próba protokołu: SAE J1850 PWM (41,6 Kbaud)

ATSP 1: [OK]

01 00: [BUS ERROR]

01 00: [BUS ERROR]

01 00: [BUS ERROR]

Próba protokołu: SAE J1850 VPW (10,4 Kbaud)

ATSP 2: [OK]

01 00: [NO DATA]

Próba protokołu: ISO 9141-2 (5 baud init, 10,4 Kbaud)

ATSP 3: [OK]

01 00: [BUS INIT: ...ERROR]

Próba protokołu: ISO 14230-4 KWP (5 baud init, 10,4 Kbaud)

ATSP 4: [OK]

01 00: [BUS INIT: ...ERROR]

Próba protokołu: ISO 14230-4 KWP (szybki init, 10,4 Kbaud)

ATSP 5: [OK]

01 00: [BUS INIT: ERROR]

Próba protokołu: ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 500 Kbaud)

ATSP 6: [OK]

01 00: [CAN ERROR]

Próba protokołu: ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 500 Kbaud)

ATSP 7: [OK]

01 00: [CAN ERROR]

Próba protokołu: ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 250 Kbaud)

ATSP 8: [OK]

01 00: [CAN ERROR]

Próba protokołu: ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 250 Kbaud)

ATSP 9: [OK]

01 00: [CAN ERROR]

Próba protokołu: Automatyczny

ATSP 0: [OK]

01 00: [WYSZUKIWANIE...
NIE MOŻNA SIĘ POŁĄCZYĆ]

ATRV: [11.6V]

Połączono z narzędziem skanującym, ale nie można połączyć się z pojazdem.

ATSP 0: [OK]

ATZ: [ELM327 v1.5]

<----- Dziennik wiadomości ----->

Błąd, połączono z narzędziem skanującym, ale nie można połączyć się z pojazdem.=