VW Beetle Forum banner

Testowanie obwodu przekaźnika rozrusznika

15K views 28 replies 3 participants last post by  A_ARON2002  
#1 ·
Czy ktoś wie, które zaciski gniazd powinny mieć 12 V po przekręceniu kluczyka w celu uruchomienia na głównym panelu przekaźników w obwodzie rozrusznika? Nie mam jeszcze instrukcji ani schematu okablowania, a darmowy jest trudny w nawigacji na urządzeniach multimedialnych, które mam do dyspozycji. Zamieściłem zdjęcia panelu z włożonymi i bez przekaźników.
 

Attachments

#2 ·
Ok, musiałem zadać złe pytanie. Przewód rozrusznika nie włącza się po przekręceniu kluczyka lub użyciu zdalnego startu. Selektor biegów na cyfrowym wyświetlaczu nie przełącza się podczas zmiany położenia w pozycji startowej na neutralny lub jakikolwiek inny bieg. Myślę, że może to być przełącznik zakresu biegów. Czy ktoś zna test poza pojazdem lub rozebrał go w celu czyszczenia? Jeśli uda mi się prześledzić ścieżkę do przewodu rozrusznika przez przekaźniki lub czujniki, powinno to uruchomić ten samochód.
 
#4 ·
2002 1.8 turbo. automatyczna skrzynia biegów. Wydaje się, że to 01m, ale nie jestem pewien. Nie mam narzędzia diagnostycznego. Chcę kupić Ross tech vcsd, ale na razie nie mogę. Schematy elektryczne online nie pomagają. 12,75 V ładowania akumulatora. Bezpieczniki pod maską wszystkie sprawne w głównej skrzynce bezpieczników nad akumulatorem.
 
#5 · (Edited)
Cóż, to nie jest dobry znak; vcds lub odpowiednik, byłby pomocny w odczytaniu kodów kontrolera trans i wyświetlaniu danych na żywo.

Posiadanie tej możliwości testowania; znacznie ułatwiłoby rozwiązywanie problemów i zawężanie problemu.


01M to 4 biegi; 09G to 6 biegów.

W przeciwnym razie, myślę, że możesz pójść na złomowisko i zdobyć części, które Twoim zdaniem mogą być wadliwe i je zamienić, zobaczyć, czy to pomoże? Zespół dźwigni zmiany biegów; bardzo często pęka i rozpada się.

Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
#6 ·
Wątpię, by jakikolwiek 02 miał zdalny start, więc prawdopodobnie jest to produkt z rynku wtórnego i może być przyczyną problemu z uruchomieniem.

Przez "przewód rozruchowy" masz na myśli mały przewód przypięty do rozrusznika obok dużego przewodu akumulatora? Duży przewód akumulatora powinien mieć napięcie akumulatora przez cały czas. Mały przewód rozruchowy lub "wyzwalający" ma napięcie tylko wtedy, gdy kluczyk jest w pozycji rozruchu. Potrzebujesz pomocnika, który przekręci kluczyk, podczas gdy Ty sprawdzisz napięcie multimetrem.

Jeśli przewód wyzwalający otrzymuje napięcie, a samochód nie uruchamia się, Twój rozrusznik jest uszkodzony. Jeśli przewód wyzwalający nie otrzymuje napięcia, masz problem gdzie indziej, przełącznik zapłonu, czujnik skrzyni biegów, czujnik hamulca lub inny czujnik, który ECU musi sprawdzić przed zezwoleniem na uruchomienie samochodu.

Albo z powrotem do tego zdalnego startu z rynku wtórnego.
 
#7 ·
Sprawdziłem włącznik zapłonu, jest zasilany, włącznik hamulca jest zasilany, przekaźnik rozrusznika, jak pokazano wcześniej, jest zasilany. Mały przewód rozrusznika idący do elektromagnesu nie jest zasilany. Wiem, że rozrusznik jest dobry i uruchomi się po ręcznym podaniu 12 V na przewód rozrusznika. Zamierzam sprawdzić wtyczkę idącą do przełącznika zakresu i muszę sprawdzić przełącznik neutralny, ale mogą być takie same. Czy jest jakiś sposób na ręczne sprawdzenie przełącznika zakresu poza samochodem za pomocą multimetru? Postaram się zdobyć narzędzie skanujące VCDS, ale do tego czasu muszę to robić ręcznie.
 
#8 · (Edited)
Czy jest przełącznik zdalnego rozrusznika (?); masz jego zdjęcie? Wiele z tych dodatków akcesoriów z rynku wtórnego zwykle ulega awarii lub jest podłączonych nieprawidłowo, powodując problemy.

Nowy Garbus w standardowej formie nigdy nie był wyposażony w zdalny rozrusznik ani przełącznik rozrusznika uruchamianego przyciskiem.

Jeśli taki istnieje, powrót do stanu fabrycznego i naprawa wiązki przewodów do pierwotnej konfiguracji często będzie rozwiązaniem.

Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
#9 ·
Przyjrzałem się systemowi zdalnego uruchamiania i faktycznie uzyskuję więcej aktywności i aktywacji systemu, gdy zdalne uruchamianie próbuje uruchomić samochód. Znalazłem instrukcję instalacji dla właścicieli i całe okablowanie wydaje się być w porządku. Po prostu nie mogę doprowadzić do tego, aby przewód aktywacji rozruchu uzyskał 12 woltów.
 
#10 ·
Cóż, możesz pominąć zdalny rozrusznik i sprawdzić, czy to robi różnicę; widząc, że jest to konkretna zmienna i zmiana, która została wprowadzona w związku z Twoim problemem.

Pełne skanowanie za pomocą narzędzia diagnostycznego specyficznego dla VW byłoby pomocne, aby sprawdzić, czy występują jakieś powiązane kody błędów (czujniki skrzyni biegów itp.).

Czy przetestowałeś lub pominąłeś przekaźnik rozrusznika?

Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
#11 ·
AKTUALIZACJA: Wymieniono przełącznik zakresu/przełącznik neutralny. Otrzymuję zasilanie do przewodu rozrusznika, teraz przełącznik musiał być uszkodzony. Akumulator ma 12,16 V, więc trzeba go naładować, aby przeprowadzić dodatkowe testy. Mam pożyczony skaner akcji, którego użyję do przetestowania systemu po naładowaniu (wiem, że to tylko bardzo podstawowe skanowanie dla tego pojazdu, ale to wszystko, co mam w tej chwili). Zaktualizuję ponownie jutro.
 
#13 ·
ok Samochód uruchamia się z kluczyka i zdalnego startu. Skanowane skanerem Actron (jedyny dostępny w tej chwili). Kody są następujące: P0705 [już poprawiony] i P0010. Mówi czujnik wałka rozrządu, ale wyszukiwanie nie rozstrzyga. Zamierzam wlać świeże paliwo, świeży olej i płyn chłodzący. I zobaczyć, jak to pójdzie.
 
#14 · (Edited)


Napinacz wałka rozrządu jest znany z tego, że się zużywa; łańcuch rozrządu będzie hałaśliwy, należy nasłuchiwać hałasu na górze pokrywy zaworów po stronie kierowcy.

Informacje testowe:


Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
#16 ·
TAAAAK! Sukces, samochód odpalił i działa! Krok pierwszy zrealizowany. Paliwo było złe, a karbowana rura pompy paliwa była uszkodzona. Spuszczono paliwo, założono tymczasowy przewód paliwowy na pompę, zamontowano ponownie, dodano benzyny i vroom! Nowy problem na nowy post.
 
#17 ·
Dobra robota; robisz solidne postępy! :)

Proszę trzymaj się tego wątku i dyskusji; to zachowa wszystko w kontekście i nie będziemy musieli zaczynać od nowa z historią samochodu, wykonaną pracą, pytaniami dotyczącymi tła itp. Dzięki.

Jeśli w końcu będziesz potrzebować nowej pompy paliwa; trzymaj się oem VDO lub Bosch.
 
#18 ·
Okej. Uruchomiony, ale teraz nie wchodzi na bieg. Automatyczna skrzynia biegów. 4-biegowa 01M, jak sądzę. Kiedy wrzucam bieg, nie zauważam obciążenia skrzyni biegów. Brak kodów z testerem actron innym niż p0705, który został zmieniony i można go było uruchomić, jak stwierdzono wcześniej w wątku. I kod czujnika wałka rozrządu.
 
#22 ·

Model za 199 $ będzie działał dobrze. Będziesz potrzebować laptopa z systemem Windows, aby zainstalować oprogramowanie. Istnieje kilku sprzedawców, którzy sprzedają ten program, jednak sprzedają go w tej samej cenie. Jeśli znajdziesz go taniej na Amazon lub eBay, są to chińskie podróbki, które są złomem i rzadko działają poprawnie lub mają wirusa i/lub brak wsparcia.
 
#23 ·
Podczas gdy czekam na zamówienie vcds, czy istnieje sposób sprawdzenia poziomu płynu w skrzyni biegów, inny niż rozgrzanie i wyciągnięcie korka? Po drugie, czy istnieje inny płyn do skrzyni biegów niż vw do uzupełnienia? Po trzecie, czy istnieje procedura ustawiania długości linki zmiany biegów?
 
#24 ·
W przypadku poziomów płynu przekładniowego i temperatury, uzyskanie właściwej wartości jest głównym problemem, VCDS ma te informacje z czujnika temperatury skrzyni biegów.

W międzyczasie można użyć pistoletu na podczerwień do pomiaru temperatury, aby uzyskać przybliżony, szacunkowy odczyt temperatury i wyciągnąć wtyczkę, aby sprawdzić prawidłowe poziomy płynu.
 
#25 · (Edited)
Jeśli chodzi o płyn i filtr do skrzyni biegów, istnieją inne, bardziej przystępne cenowo marki płynów z rynku wtórnego, których można użyć i które powinny spełniać specyfikacje VW. Twój lokalny sklep z częściami samochodowymi lub dostawcy internetowi, tacy jak FCPEuro, powinni być w stanie zapewnić Ci to, czego potrzebujesz.
 
#26 ·
Aktualizacja: Zmiana płynu i filtra. Samochód poruszał się o własnych siłach! Woo-hoo!!! Próbowałem tylko do przodu i do tyłu. Płyn był ciemny i gęsty. Moim zdaniem nigdy nie był zmieniany. Zrobię kilka razy spuszczanie i napełnianie, po tym jak trochę pojeżdżę. Jeden z przewodów wspomagania kierownicy przy pompie przecieka, więc muszę to sprawdzić. Poprzedni właściciel przymocował opaską zaciskową piankową podkładkę woskową wokół przewodu, aby złapać wyciek, ale teraz to nie pomaga. Hamulce są bardzo sztywne, prawdopodobnie muszę sprawdzić poziom płynu i odpowietrzyć/sprawdzić zaciski i tylne hamulce.