VW Beetle Forum banner

Problemen met de cabriokap van de 2013 Beetle

26K views 25 replies 8 participants last post by  mdaniels4  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik heb een Volkswagen Beetle cabriolet uit 2013. Onlangs heeft mijn cabriodak kuren. Wanneer ik op de knop druk om het dak te sluiten, begint het te sluiten, en wanneer het zichzelf op zijn plaats wil vergrendelen, komt er een luid, constant klikgeluid uit het midden waar de vergrendeling zich boven het hoofd bevindt. Het displaycentrum zegt "fout, cabriodak onderhoud". Als ik probeer het dak te sluiten, leest het displaycentrum "hoge temperatuur cabriodak" en beweegt het dak niet. Ik kan een paar minuten wachten voordat het de controle hervat. Momenteel is mijn cabriodak niet op zijn plaats vergrendeld en zegt het in feite dat het nog open is. Ik weet niet hoe ik het handmatig op zijn plaats moet vergrendelen, noch weet ik wat ik verder moet doen. Kan ik wat tips krijgen? Is de motor kapot? MOET ik het naar de dealer brengen of is er iets wat ik thuis kan doen om het te verhelpen? Ik heb op internet gezocht en kan niets vinden om me met mijn probleem te helpen.

#2 ·
Voor de diagnose kan een VW-scantool; zoals VCDS, van Ross Tech, u helpen foutcodes te lezen, live gegevens te bekijken en te bevestigen wat het probleem is. Bekijk deze video voor veelvoorkomende problemen en het type tests dat u met VCDS kunt uitvoeren om te zien wat er met de kap aan de hand is.
Dit toont een oudere New Beetle cabriolet, maar ik ben er zeker van dat de nieuwere modellen vergelijkbare sensoren hebben en dat eventuele foutcodes kunnen helpen het probleem te verfijnen.

#3 ·
Hallo allemaal,

Ik heb een 2013 Volkswagen convertible beetle. Onlangs heeft mijn cabriokap problemen veroorzaakt. Wanneer ik op de knop druk om de kap te sluiten, begint deze te sluiten, en wanneer deze op zijn plaats moet vergrendelen, komt er een luid, constant klikgeluid uit het midden waar de vergrendeling zich boven het hoofd bevindt. Het displaycentrum zegt "fout, cabriokap service". Als ik probeer de kap te sluiten, geeft het displaycentrum "hoge temperatuur cabriokap" aan en beweegt de kap niet. Ik kan een paar minuten wachten voordat deze de controle hervat. Momenteel is mijn cabriokap niet vergrendeld en zegt in feite dat deze nog open is. Ik weet niet hoe ik hem handmatig op zijn plaats moet vergrendelen, noch weet ik wat ik verder moet doen. Kan ik wat tips krijgen? Is de motor kapot? MOET ik hem naar de dealer brengen of is er iets wat ik thuis kan doen om het te verhelpen? Ik heb op internet gezocht en kan niets vinden om me met mijn probleem te helpen.
Ik was net op zoek naar een oplossing voor mijn VW-kap probleem. Het begon een paar dagen geleden bij mij te gebeuren. Ook hetzelfde jaar.
Tot nu toe heb ik hem kunnen laten vergrendelen door hem een paar keer te openen en te sluiten. Er moet een defecte sensor zijn. Op dit moment heb ik geen geld om ernaar te laten kijken.

#5 ·
Nee. Het begon gisteren pas toen we een ritje gingen maken. We kregen een knipperend bovenlicht op het dashboard.
We stopten en kregen het uiteindelijk op slot. Toen geen problemen de rest van de dag. Het gebeurde een paar uur geleden weer.
Ik stopte en kreeg het na een paar pogingen op slot. Ik neem aan dat de enige manier om de codes te scannen via een dealer is?

#7 · (Edited)
#8 ·
Hallo allemaal,

Ik heb een 2013 Volkswagen Beetle cabriolet. Onlangs heeft mijn cabriodak kuren. Wanneer ik op de knop druk om het dak te sluiten, begint het te sluiten, en wanneer het zichzelf op zijn plaats wil vergrendelen, komt er een luid, constant klikgeluid uit het midden waar de vergrendeling zich boven het hoofd bevindt. Het displaycenter zegt "fout, cabriodak service". Als ik probeer het dak te sluiten, leest het displaycenter "hoge temperatuur cabriodak" en het dak beweegt niet. Ik kan een paar minuten wachten voordat het de controle hervat. Momenteel is mijn cabriodak niet vergrendeld en zegt het in feite dat het nog open is. Ik weet niet hoe ik het handmatig op zijn plaats moet vergrendelen, noch weet ik wat ik verder moet doen. Kan ik wat tips krijgen? Is de motor kapot? MOET ik ermee naar de dealer gaan of is er iets wat ik thuis kan doen om het te verhelpen? Ik heb op internet gezocht en kan niets vinden om me met mijn probleem te helpen.
Het gebeurt mij ook. Begon vandaag willekeurig. Helemaal uit het niets na gemiddeld gebruik.

Heeft u het probleem opgelost? Ik denk dat dit onderdeel het kan oplossen... maar ik ben niet zeker.

#9 ·
UPDATE!

Ik heb het opgelost. De sensor die detecteert wanneer de grendels klaar zijn met vergrendelen, kwam niet consequent in werking. Het is duidelijk dat de tolerantie voor wanneer de schakelaar inschakelt erg klein is en als deze NIET inschakelt, blijft de motor vergrendelen (wat het klikgeluid maakt) Zeker niet gezond voor de vergrendelingsmotor..

Om het op te lossen, heb ik de locatie van de vergrendelingssensor een paar millimeter aangepast, zodat de juiste schakelaar op de sensor meer opzettelijk wordt ingeschakeld. Het contactpunt (rood omcirkeld) maakte niet consequent contact. Daarom heb ik de hele sensor een paar millimeter naar rechts verschoven om ervoor te zorgen dat de verbinding consistent is. OPMERKING: Het rechter gele gat is ovaal van vorm waardoor de verschuiving mogelijk is, het linker gat was cirkelvormig waardoor er niet veel flexibiliteit was, dus de schroef zit een beetje los. Geen probleem, aangezien de linkersensor zeer consequent werd ingeschakeld. Ik heb een PDF met instructies voor toegang bijgevoegd. Het enige wat je nodig hebt is een TORX..

Attachments

#11 ·
Als u naar het .pdf-bestand kijkt, zijn de pagina's voorzien van een watermerk "eRWin", wat de online servicehandleiding-informatiedienst van VW is. U kunt zich voor 24 uur aanmelden en zoveel handleidingen downloaden als u wilt, en ze opslaan in .pdf-formaat.

#16 · (Edited)
Welnu, de topdiagnostiek; zeker, wordt geholpen met een scan tool op fabrieksniveau, zoals vcds van ross tech. Als je het nog niet hebt geprobeerd (doe een harde reset van de ecu; kijk of dat helpt met de topfunctionaliteit).

Wat betreft het controlelampje van de motor; scan op codes en plaats de resultaten hier, dan kunnen we verder gaan.

Wat betreft obd11 vs vcds; elke tool heeft zijn voor- en nadelen. Hoewel obd11 erg handig is met een smartphone; zijn ze onlangs overgestapt op een jaarlijks betalingsmodel om hun inkomstenstroom op gang te houden (vcds heeft geen sub-bedrijfsmodel; software-updates zijn gratis).

De enthousiastversie van vcds is $199:

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#18 ·
Hoe
Nou, de topdiagnostiek; zeker, wordt geholpen met een scan tool op fabrieksniveau, zoals vcds van ross tech. Als je het nog niet hebt geprobeerd (doe een harde reset van de ecu; kijk of dat helpt met de topfunctionaliteit).

Wat betreft het controlelampje van de motor; scan op codes en plaats de resultaten hier, dan kunnen we verder gaan.

Wat betreft obd11 vs vcds; elke tool heeft zijn voor- en nadelen. Hoewel obd11 erg handig is met een smartphone; zijn ze onlangs overgestapt op een jaarlijks betalingsmodel om hun inkomstenstroom op gang te houden (vcds heeft geen sub-businessmodel; software-updates zijn gratis).

De enthousiastversie van vcds is $199:

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoe reset ik de ECU?

#17 ·
Hallo allemaal,

Ik heb een 2013 Volkswagen Beetle cabriolet. Onlangs heeft mijn cabriodak problemen. Wanneer ik op de knop druk om het dak te sluiten, begint het te sluiten, en wanneer het zichzelf op zijn plaats wil vergrendelen, komt er een luid, constant klikgeluid uit het midden waar de vergrendeling zich boven het hoofd bevindt. Het displaycentrum zegt "fout, cabriodak service". Als ik probeer het dak te sluiten, geeft het displaycentrum "hoge temperatuur cabriodak" aan en beweegt het dak niet. Ik kan een paar minuten wachten voordat het de controle hervat. Momenteel is mijn cabriodak niet vergrendeld en zegt het in feite dat het nog open is. Ik weet niet hoe ik het handmatig op zijn plaats moet vergrendelen, noch weet ik wat ik verder moet doen. Kan ik wat tips krijgen? Is de motor kapot? MOET ik het naar de dealer brengen of is er iets wat ik thuis kan doen om het te verhelpen? Ik heb op internet gezocht en kan niets vinden om me met mijn probleem te helpen.
Ik denk dat het wordt veroorzaakt door het probleem van vervorming.

#22 ·
Mijn probleem is een terugkerend probleem. De kap gaat SOMS niet naar beneden. Alleen een knipperend lampje op het dashboard voor de kapbediening. Geen ramen die naar beneden gaan, geen motorgeluiden. Niets. Dan, een paar dagen later, werkt het weer. Tot het op willekeurige momenten niet meer werkt. De bovenste motor en de vergrendelingen zijn vervangen. De dealer heeft hem nu en wacht tot hij weer uitvalt. Tot nu toe werkt hij na 10 dagen normaal. Ik vermoed een losse verbinding bij de bedieningsschakelaar, maar ik neem aan dat hij die al heeft gecontroleerd.

#24 ·
Eerst was er een vergrendelingsfout. Dat was verholpen en daarna werd het hele vergrendelingsmechanisme vervangen. Werkte een paar dagen, daarna niets anders dan het knipperende lampje op het dashboard. Een paar dagen later geprobeerd en volledig operationeel. Staat al 2 weken bij de dealer, werkt blijkbaar prima, dus ze kunnen de bedrading niet testen als hij werkt. Wachten tot het zich herhaalt, niet werkend.

#25 · (Edited)
Als je geen VW-scantool hebt, zou de mogelijkheid om op codes te controleren helpen om wat gezond verstand te brengen in het controleren van dingen, in plaats van steeds weer naar de VW-dealer te moeten gaan. Niets is frustrerender dan volledig afhankelijk te moeten zijn van de VW-dealer, vooral bij intermitterende problemen, die moeilijk te achterhalen kunnen zijn voor hen, als ze niet dagelijks in een voertuig rijden dat zich mogelijk slechts af en toe misdraagt. Solide diagnostiek bij intermitterende storingen is mogelijk vereist wanneer het probleem daadwerkelijk actief is en in dat geval kunnen live data helpen om het probleem te beperken. Vroeger, toen mijn New Beetle onder de fabrieksgarantie viel, waren er een aantal problemen die ze bij de VW-dealer NOOIT konden oplossen. Het duurde tot de garantie verlopen was, ik VCDS kocht en zo ziek werd van de problemen, dat ik het zelf oploste! Zelfs als je geen werk aan je auto doet, is een VW-scantool zeer de moeite waard en kun je er minimaal codes mee lezen/wissen en meer tests mee uitvoeren volgens de VW-fabrieksservicemanual, om een eliminatieproces uit te voeren. Ik hoop dat je probleem is opgelost, maar velen van ons hebben zich moeten bezighouden met het oplossen van problemen om eindelijk moeilijk te diagnosticeren intermitterende problemen voorgoed op te lossen.

#26 ·
Bedankt voor uw antwoorden. Ja, de scantool zou een goede zaak zijn. Maar ik heb de auto al ongeveer 15 maanden en dit is mijn enige probleem. Het leek te beginnen toen ik een acculaderkabel op de accu zette en de kabels erg moeilijk terug te plaatsen waren, hoewel ik het wel deed en ze leken strak te zitten. Maar dat zou ook toeval kunnen zijn. Dit is het enige dat er mis is gegaan met deze auto. Ik bedoel. Hij is 10 jaar oud en ik verkoop hem toch niet, aangezien hij maar 44.000 km heeft en ik er misschien 6.000 km per jaar mee rijd. Dus als ik hem in een handmatige bediening moet veranderen, dan zij het zo. Ik woon in MN, dus de kap zal sowieso de komende minimaal 6 maanden niet operationeel zijn. En zelfs in de zomer is het soms te warm om hem ĂĽberhaupt naar beneden te doen. Zoals dit jaar. Dus hoe vaak zou ik hem realistisch gezien op en neer doen, behalve het gemak ervan. Mijn vader had een 65 Pontiac Temest Convert, een handmatige kap die ik voor hem naar beneden deed toen ik 10 was. Niet echt zo'n probleem, behalve de gemakfactor. Als al het andere goed blijft met de kat, ben ik over het algemeen tevreden.