Deze doe-het-zelf is voor het verwijderen en vervangen van de verdampingscanister; sommige van de stappen in deze doe-het-zelf kunnen echter worden gebruikt om de kabel van de brandstofdeuractuator af te stellen, schoon te maken en/of te vervangen.
Als je jezelf de onderstaande vraag stelt, dan is je probleem misschien de EVAP-canister; het probleem kan echter gerelateerd zijn aan een van de drie kleppen (drukhoudklep, zwaartekrachtklep, omschakelklep) die op de vulhals zijn aangesloten. Deze doe-het-zelf behandelt de vulhals of de brandstoftank niet.
1) Wanneer ik benzine in mijn auto wil doen, blijft de brandstofspuit afslaan?
TECHNISCHE OPMERKINGEN: Deze doe-het-zelf behandelt modeljaren 1998 t/m 2005.
TECHNISCHE VEREISTE: Er is mij gevraagd of er alternatieve stappen zijn voor deze doe-het-zelf; er zijn altijd alternatieven, maar volgens Bentley is dit de betere manier om het te doen.
DISCLAIMER: De auteur(s) gaan ervan uit dat u (de lezer) redelijk bekwaam bent met het autogereedschap dat nodig is om de klus te klaren, wat betekent dat u uw vingers niet aan elkaar lijmt, dan iets kapot maakt en dan slim genoeg bent om niet te proberen iemand anders de schuld te geven of te schelden als er iets vreselijk misgaat door.
OVEREENGEKOMEN?
Deze instructies zijn ontwikkeld met behulp van de volgende NB's...
1) 1998 2.0 liter, 5 versnellingen
Vergeet niet om altijd een simpele dankjewel te zeggen en de originele auteur te bedanken als je deze informatie doorgeeft aan vrienden en/of familie!!
BENODIGDE TIJD: 2 tot 4 uur; als je niets kapot maakt.
BENODIGDE ITEMS: Een VW New Beetle Bentley reparatiehandleiding of de Bentley DVD of een Haynes-handleiding.
PROJECTKOSTEN: Onderdeelkosten variëren, verzendkosten en belastingen niet inbegrepen...
1) 2.0 liter 1998 t/m 2003 -- $423,94
2) 1.8 liter Turbo 1999 t/m 2003 -- $423,94
3) 2.0 liter 2004 t/m 2005 -- $620,44
4) 1.8 liter Turbo 2004 t/m 2005 -- $620,44
5) 2.5 liter 2006 t/m 2010 -- $620,44 -- (niet behandeld in deze doe-het-zelf, dacht dat ik het even zou vermelden)
SPECIALE GEREEDSCHAPPEN: GEEN.
WAARSCHUWINGEN: Er zijn enkele witte plastic buizen die onder druk op hun slangverbindingen worden geplaatst; als u er een beschadigt, werkt het verdampingssysteem mogelijk/zal het niet goed werken en krijgt u een CEL. Als uw staat emissietests heeft, kunt u niet slagen.
VOORZICHTIGHEID: U werkt onder de auto terwijl deze op een krik of krik staat, dus zorg ervoor dat u de juiste voorzorgsmaatregelen neemt om een ongewenst ongeval te voorkomen en probeer niets te breken, anders wordt het duur om het te repareren.
OPMERKINGEN BIJ HERINSTALLATIE: Zorg ervoor dat u de plastic wielkuip terugplaatst, anders beschadigt het EVAP-systeem door het kleine vuil dat de band tijdens het draaien kan oppikken.
Wees voorzichtig met al het plastic, het zal broos zijn. Als iets niet beweegt, zoek dan naar de schroef/schroeven die je gemist hebt? Er zullen verschillende schroeven/bouten zijn, dus verlies er geen; ik doe de mijne in Ziploc-zak(ken) en label ze.
Dus laten we beginnen...
De gele rechthoek in afbeelding [EC 01] laat u de locatie van de EVAP-canister zien.
Als je jezelf de onderstaande vraag stelt, dan is je probleem misschien de EVAP-canister; het probleem kan echter gerelateerd zijn aan een van de drie kleppen (drukhoudklep, zwaartekrachtklep, omschakelklep) die op de vulhals zijn aangesloten. Deze doe-het-zelf behandelt de vulhals of de brandstoftank niet.
1) Wanneer ik benzine in mijn auto wil doen, blijft de brandstofspuit afslaan?
TECHNISCHE OPMERKINGEN: Deze doe-het-zelf behandelt modeljaren 1998 t/m 2005.
TECHNISCHE VEREISTE: Er is mij gevraagd of er alternatieve stappen zijn voor deze doe-het-zelf; er zijn altijd alternatieven, maar volgens Bentley is dit de betere manier om het te doen.
DISCLAIMER: De auteur(s) gaan ervan uit dat u (de lezer) redelijk bekwaam bent met het autogereedschap dat nodig is om de klus te klaren, wat betekent dat u uw vingers niet aan elkaar lijmt, dan iets kapot maakt en dan slim genoeg bent om niet te proberen iemand anders de schuld te geven of te schelden als er iets vreselijk misgaat door.
OVEREENGEKOMEN?
Deze instructies zijn ontwikkeld met behulp van de volgende NB's...
1) 1998 2.0 liter, 5 versnellingen
Vergeet niet om altijd een simpele dankjewel te zeggen en de originele auteur te bedanken als je deze informatie doorgeeft aan vrienden en/of familie!!
BENODIGDE TIJD: 2 tot 4 uur; als je niets kapot maakt.
BENODIGDE ITEMS: Een VW New Beetle Bentley reparatiehandleiding of de Bentley DVD of een Haynes-handleiding.
PROJECTKOSTEN: Onderdeelkosten variëren, verzendkosten en belastingen niet inbegrepen...
1) 2.0 liter 1998 t/m 2003 -- $423,94
2) 1.8 liter Turbo 1999 t/m 2003 -- $423,94
3) 2.0 liter 2004 t/m 2005 -- $620,44
4) 1.8 liter Turbo 2004 t/m 2005 -- $620,44
5) 2.5 liter 2006 t/m 2010 -- $620,44 -- (niet behandeld in deze doe-het-zelf, dacht dat ik het even zou vermelden)
SPECIALE GEREEDSCHAPPEN: GEEN.
WAARSCHUWINGEN: Er zijn enkele witte plastic buizen die onder druk op hun slangverbindingen worden geplaatst; als u er een beschadigt, werkt het verdampingssysteem mogelijk/zal het niet goed werken en krijgt u een CEL. Als uw staat emissietests heeft, kunt u niet slagen.
VOORZICHTIGHEID: U werkt onder de auto terwijl deze op een krik of krik staat, dus zorg ervoor dat u de juiste voorzorgsmaatregelen neemt om een ongewenst ongeval te voorkomen en probeer niets te breken, anders wordt het duur om het te repareren.
OPMERKINGEN BIJ HERINSTALLATIE: Zorg ervoor dat u de plastic wielkuip terugplaatst, anders beschadigt het EVAP-systeem door het kleine vuil dat de band tijdens het draaien kan oppikken.
Wees voorzichtig met al het plastic, het zal broos zijn. Als iets niet beweegt, zoek dan naar de schroef/schroeven die je gemist hebt? Er zullen verschillende schroeven/bouten zijn, dus verlies er geen; ik doe de mijne in Ziploc-zak(ken) en label ze.
Dus laten we beginnen...
De gele rechthoek in afbeelding [EC 01] laat u de locatie van de EVAP-canister zien.