VW Beetle Forum banner

Nadchodzi/jest lato - sprawdź swoje wentylatory!

92K views 48 replies 28 participants last post by  billymade  
#1 ·
Dan - guru fanów w klubie TDI napisał poniższy post, który jest miejscem, do którego należy się udać w celu obsługi wentylatorów, diagnozy i naprawy.

Sprawdź działanie wentylatora chłodnicy/skraplacza TERAZ - TDIClub Forums

Pracowałem z nim nad własnym problemem i wspomniałem mu, że ponownie opublikuję jego informacje i instrukcje tutaj, a on powiedział, że wszystkie New Beetle skorzystają z jego rady.
 

Attachments

#6 ·
pomoc

Ok... Przeczytałem trochę z tego, ale wszystko jest bardzo techniczne i ponad moje możliwości... Mam New Beetle z 99 roku i klimatyzacja dmucha chłodem przerywanym... Wydaje się, że kiedy pogoda jest naprawdę gorąca, sprzęgło na kole pasowym sprężarki nie załącza się i dmucha gorącym powietrzem... Kiedy jest trochę chłodniej, sprzęgło się załącza, sprężarka się włącza i dmucha zimnym powietrzem... Czy ktoś wie, w czym problem i co należy zrobić, aby to naprawić?? Z tego, co tu przeczytałem, wygląda na to, że to jakiś czujnik. Czy to prawda? A jeśli tak, to gdzie się znajduje?
 
#25 ·
pomoc

ok... Przeczytałem trochę z tego, ale wszystko jest bardzo techniczne i ponad moje możliwości... Mam nowego garbusa z 99 roku i klimatyzacja dmucha chłodem przerywanym... Wydaje się, że kiedy jest naprawdę gorąco, sprzęgło na kole pasowym sprężarki nie załącza się i dmucha gorącym powietrzem... kiedy jest trochę chłodniej, sprzęgło się załącza, sprężarka się włącza i dmucha zimnym powietrzem... czy ktoś wie, w czym problem i co należy zrobić, aby to naprawić?? z tego, co tu przeczytałem, wygląda na to, że jest to jakiś rodzaj czujnika. Czy to prawda? a jeśli tak, to gdzie się znajduje?
Sprawdź poziom freonu. Mój właśnie wymaga napełnienia. Dostałem manometr i freon z autozone. To było proste do zrobienia.
 
#9 ·
Klimatyzacja nadal nie działa!!(Nie mam pojęcia)

Dan - guru wentylatorów w klubie TDI napisał następujący post, który jest podstawą dla operacji wentylatorów, diagnostyki i naprawy.

Sprawdź działanie wentylatora chłodnicy/skraplacza TERAZ - TDIClub Forums

Pracowałem z nim nad własnym problemem i wspomniałem mu, że ponownie opublikuję jego informacje i instrukcje tutaj, a on powiedział, że wszystkie New Beetle skorzystają z rady, którą miał.
Patrzę na linki, które zamieściłeś i poszedłem sprawdzić moją sprężarkę klimatyzacji i oto co znalazłem.
Sprężarka nie dostaje napięcia. Wyjąłem sterownik wentylatora i przetestowałem okablowanie od włącznika klimatyzacji, a niebieski przewód z czerwonym paskiem otrzymuje 12 woltów po włączeniu przełącznika, co mówi mi, że włącznik klimatyzacji działa. Wymieniłem blok bezpieczników na górze akumulatora na nowy i to nie naprawiło problemu. Wymieniłem FCM na nowy i to nie naprawiło problemu. Następnie wyciągnąłem lokalizację przekaźnika, którą zamieściłeś, i na bloku przekaźników w moim VW Beetle z 2000 roku z silnikiem 1.8 turbo są puste miejsca w bloku przekaźników w miejscach 11, 12 i 13. Sprawdziłem również FCM na przewodzie lub pinie 14 na 14-pinowej wtyczce i nie otrzymuję zasilania. Uważam, że w twoim poście przewód 14 to to, co dostarcza 12 woltów do FCM. Jestem zagubiony! Proszę o pomoc, zanim oszaleję!! Och, sprawdziłem również zasilanie sprężarki i brak zasilania podczas testowania przewodu pod kątem napięcia, ale możesz to przetestować za pomocą lampki kontrolnej podłączonej do 12 woltów, a lampka zapala się, jakby oba przewody idące do sprężarki były uziemione?? Jestem bardzo zdezorientowany.
 
#10 ·
schemat elektryczny garbusa z 1998 roku? dlaczego tak obosete?

EEEEEEExcellEEENT !!!!! info !!!!!
idzie o wiele głębiej niż chciałem, ale świetna!! info !!!
Krzywa uczenia o vw a/c jest dobra!!
P: dlaczego zwykły schemat elektryczny jest tak trudny do zdobycia.
Jestem przyzwyczajony do podstawowej diagnozy, która pokazuje przewód do przewodu do czujnika do przewodu do przewodu do czujnika do przewodu do przekaźnika do przewodu do kontrolera do przewodu LOLOLOOL!!!
 
#12 ·
To mi przypomina...

W tym roku jeszcze nie było tak ciepło, ale kiedy zrobiło się ciepło, używam klimatyzacji i wentylatory działają.

W każdym razie, nie pamiętam, żeby wentylatory włączyły się same w tym roku. (Zazwyczaj i tak nie jeżdżę dużo).

Wiem, że ta rzecz od temperatury działa. Rano pokazuje niebieski lub zimny, zanim zrobię krótką wycieczkę (może 2 mile) do banku. Zawsze, gdy jest więcej przejechane, jest na autostradzie i wentylatory i tak nie musiałyby działać. Chyba powinienem to sprawdzić. >.<
Mam ten sam problem z moim 2.0. Jeśli włączę klimatyzację, oba wentylatory się kręcą. Jeśli klimatyzacja jest wyłączona, wentylatory nigdy nie wydają się działać, nawet gdy temperatura powietrza wynosi 90-100*F. Więc będę czytał te dokumenty i Bentleya i robił jakieś testy.
 
#13 ·
Wentylatory chłodzenia...

Moje wentylatory chłodzenia nie włączają się, gdy włączam klimatyzację lub gdy silnik się naprawdę nagrzewa. Wiem, że działają, przetestowałem je. Myślałem, że to przełącznik termiczny, więc go wymieniłem. Nadal się nie włączają. Wkrótce przeprowadzę dalsze testy. Czy ktoś ma jakieś wskazówki, co może być problemem?
 
#14 ·
Mogłem się z tym problemem utożsamiać. Ok, najpierw zabrałem mojego '03 Turbo S, żeby wymienić pompę wody, a podczas gdy ją naprawiali, powiedzieli, że przekaźnik pompy paliwa jest uszkodzony, więc na razie podłączyli przekaźnik Forda. Moja klimatyzacja teraz nie działa, przed naprawą działała, a teraz nie. Ponieważ jestem stosunkowo nowy w świecie VW (poprzedni właściciel Suby), potrzebuję pomocy w rozwiązaniu problemu. Czy przekaźnik paliwa ma bezpośredni związek z tym, że klimatyzacja nie działa i/lub działa? Jeśli ktoś ma schemat lub diagram, jak prawidłowo podłączyć przekaźnik z powrotem, mogę to zrobić, ponieważ mam odpowiedni przekaźnik w ręku. Jeśli nie ma to z tym związku, czy to może być czujnik?
Pomóż nowicjuszowi.
Dzięki!
 
#15 ·
Przede wszystkim chciałbym podziękować wszystkim, którzy zamieścili te informacje. Pracuję nad 2002 NB 1.8 turbo. Wszystkie bezpieczniki zostały przetestowane jako dobre. Na miłość boską nie mogę odłączyć wtyczki od termowłącznika na dole chłodnicy, tuż nad dolnym wężem. Więc nie mogę go przetestować. Przeczytałem wiele informacji na tej stronie i są one bardzo przydatne. Nie mam Bentleya. Chciałbym coś dodać do testu, przez pomyłkę pomyślałem, że przełącznik płynu chłodzącego przy Y w górnym wężu to termowłącznik. Ale ma tylko dwa przewody, jeśli go odłączę i zewrę złącze, dostaję oba wentylatory na wysokich obrotach, a sprężarka włącza się przy włączonym silniku. Jak nazywa się ten przełącznik? Nie widziałem tego nigdzie opublikowanego. To samochód, który należy do komisu samochodowego i mają jeszcze jednego NB, właściwie kilka. Więc zamieniliśmy moduł sterowania wentylatorem z tego, nad którym pracuję, który wydawał dźwięk przy wentylatorze chłodzącym pasażera po wyłączeniu kluczyka. Oznacza to rozładowany akumulator. Jeśli wyjmę bezpiecznik wentylatora chłodzącego S180 30 AMP, pobór prądu znika. Drugi NB działa dobrze z dowolnym modułem sterowania wentylatorem. Ok, cofnijmy się tutaj na sekundę lub dwie. Kiedy ten NB został przywieziony do mojego warsztatu, zmarł w drodze tutaj. Na szczęście mieli booster i kable rozruchowe i byli w stanie sprowadzić samochód tutaj. Stwierdziłem, że przewód alternatora S177 po stronie silnika bardzo się nagrzewa, prawie do 300 stopni. Rozebrałem go, wyczyściłem i wydawał się znacznie chłodniejszy. Ale to było tydzień temu, dziś rano problem powrócił. Zastanawiam się więc, czy ten opór sprawia mi kłopoty. I chciałbym, żeby ktoś mógł wyjaśnić, jak zdjąć blokadę złącza termowłącznika. Te okulary dwuogniskowe utrudniają zobaczenie blokady i jest ona obrócona w stronę wentylatora.
 
#16 ·
OK, teraz się drapię po głowie. Wentylatory zaczęły działać, podobnie jak klimatyzacja.
Znalazłem to po opublikowaniu poprzedniego posta.
1. Dodatkowa pompa wody może pracować do 18 minut po wyłączeniu samochodu, w zależności od temperatury płynu chłodzącego. Jeśli pompa powinna pracować dłużej, konieczna będzie diagnoza modułu sterowania wentylatorem i obwodów pompy.

2. Jeśli pompa wyłączy się w określonym czasie, a akumulator nadal nie uruchomi silnika, należy przeprowadzić test obciążenia akumulatora i analizę układu ładowania.

W pierwszej kolejności wymieniłbym czujnik temperatury, a jeśli z jakiegoś niewidocznego powodu nie zadziała on prawidłowo po wymianie czujnika, należy włożyć nowy moduł sterowania wentylatorem (FCM) J293. Nawet jeśli potrzebny był tylko FCM, i tak dobrym pomysłem było wymienienie czujnika.
Po przeczytaniu tego, wyciągnąłem z powrotem stetoskop i proszę bardzo, to dodatkowa pompa wody, która pracuje, jest przymocowana do wentylatora po stronie pasażera, a hałas słychać w wentylatorze, ale tak naprawdę pochodzi z dodatkowej pompy wody. Pompa wyłączyła się w określonym czasie.
 
#20 ·
Więc wymieniłem termiczny przełącznik na dole chłodnicy i przepłukałem i napełniłem go dzisiaj odpowiednim płynem chłodniczym. Nadal gonię duży pęcherzyk (brak ciepła).
Mimo to wentylatory włączają się z odpowiednią prędkością tylko wtedy, gdy klimatyzacja jest włączona. Bez klimatyzacji silnik prawdopodobnie zapali się, zanim te wentylatory się włączą. Źle.
Ponieważ jest lato, samochód można prowadzić tak długo, jak włączona jest klimatyzacja, ale to nie jest rozwiązanie.
Znalazłem jeszcze dwa czujniki układu chłodzenia - 4-przewodowy tuż pod rurą filtra powietrza (która idzie do turbosprężarki) i 2-przewodowy z przodu silnika; czy przedni to odcięcie klimatyzacji? A co z tym bardziej z tyłu?
Jestem osłupiały :-(
 
#23 ·
Cześć,
mam późnego 05 NB 1.6a z silnikiem BFS, automatyczną skrzynią biegów FDH i 2 (1 duży, 1 mały) wentylatorami chłodzącymi.
Przeczytałem około 1/2 wątku Dana Sprawdź działanie wentylatora chłodnicy/skraplacza TERAZ - TDIClub Forums
zrobiłem pierwszy test
1. kluczyk w stacyjce, silnik wyłączony
2. przełącznik wentylatora wewnętrznego na 1
3. przycisk AC wciśnięty (świeci się kontrolka przycisku)
dwa wentylatory nie działają.
Próbowałem użyć patyka, aby pomóc w ich obracaniu, obracają się dość swobodnie, ale wkrótce się zatrzymają po utracie pędu.
po włączeniu silnika, włączeniu wentylatora wewnętrznego i wciśnięciu przycisku AC, oba wentylatory będą głośno działać po około 4 sekundach oczekiwania.
doświadczenie z jazdy jest takie, że klimatyzacja jest zimna w ruchu, jak również podczas postoju, nie zapala się kontrolka przegrzania, brak utraty płynu chłodzącego (sprawdziłem zbiornik wyrównawczy natychmiast po 1-godzinnej jeździe, kiedy przyjeżdżam do pracy i po 8 godzinach wyłączenia silnika przed wyjazdem z pracy do domu) płyn chłodzący na wysokim poziomie po wyłączeniu silnika i płyn chłodzący na normalnym poziomie po 8 godzinach wyłączenia silnika.
sprawdziłem stan bezpieczników nad akumulatorem zgodnie z testem wentylatora chłodnicy A4, instrukcją obsługi klimatyzacji.
stan bezpieczników ostrzowych był błyszczący
biezpiecznik 8 S180 nie był przepalony, podniosłem bezpiecznik, uchwyt bezpiecznika wygląda dobrze, bez topienia, ale nie widać między małymi szczelinami ostrzy, aby ustalić stan poniżej.
na wątku Dana było kilka NB, które zasadniczo miały taką samą sytuację, że wentylatory nie włączały się podczas testu niskiej prędkości, podczas gdy wszystkie bezpieczniki były w porządku, więc zastanawiam się, czy jest to "właściwy" stan dla NB?
czy coś jest nie tak?
przy okazji, jestem w słonecznym Singapurze, a średnia temperatura na zewnątrz wynosi od 31c do 34c w ciągu dnia.
witam wszystkie myśli.
dzięki za przeczytanie
 
#24 ·
Dan - guru fanów w klubie TDI napisał poniższy post, który jest miejscem, do którego należy się udać w celu obsługi wentylatorów, diagnozy i naprawy.

Sprawdź działanie wentylatora chłodnicy/skraplacza TERAZ - TDIClub Forums
Nie mogę wystarczająco podziękować za ten wątek - bardzo mi pomógł i w mgnieniu oka uruchomiłem moje wentylatory / klimatyzację - Kudos
Bardzo dziękuję za to - naprawiło to nasz źle działający silnik 1.9 tdi, korzystając z dokumentów i porad tutaj. Brak klimatyzacji, brak wentylatorów.

Pracowałem z nim nad własnym problemem i wspomniałem mu, że ponownie opublikuję jego informacje i instrukcje tutaj, a on powiedział, że wszystkie New Beetle skorzystają z rady, którą miał.
 
#26 ·
Wiem, że ten post jest naprawdę stary. Mam nadzieję, że ktoś może mi pomóc z tymi samymi problemami w NB z 2007 roku. Nie mam czujnika na chłodnicy. Mam tylko czujnik na silniku przy termostacie. Ma 4 przewody. Mój wentylator nie włącza się po przekręceniu kluczyka do przodu i naciśnięciu przycisku ax.

Moja klimatyzacja działa sporadycznie.

Czy ktoś ma schemat okablowania dla 2007 2.5?
 
#29 · (Edited)
Ok, więc musisz sprawdzić system klimatyzacji; podłączenie zestawu wskaźników klimatyzacji i sprawdzenie, czy wszystko działa zgodnie ze specyfikacją, byłoby pierwszym krokiem.


Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk