VW Beetle Forum banner

Uitschakeling van de richtingaanwijzer

9.1K views 11 replies 2 participants last post by  billymade  
#1 ·
Ik reed in mijn New Beetle en sloeg af, en toen ik de richtingaanwijzer activeerde, ging de richtingaanwijzer helemaal niet aan, hetzelfde met de andere richtingaanwijzer: Beide richtingaanwijzers, links en rechts, gaan gewoon niet aan.

Ik probeerde ook de alarmlichten/waarschuwingslichten: Wanneer ik de rode driehoek indruk, wordt deze leeg en werkt hij niet (de rode driehoek gaat volledig uit, geen licht.)

Toen ik de auto parkeerde en hem weer aanzette, werkten de linker richtingaanwijzer en de alarmlichten. Toen ik de rechter richtingaanwijzer probeerde, werkte deze niet, evenmin als de alarmlichten/waarschuwingslichten. Ik probeerde de linker richtingaanwijzer opnieuw, maar deze werkte deze keer ook niet.

Wat zou dit kunnen zijn, is dit te repareren?

#2 ·
Een veelvoorkomend probleem is het falen van het gevaren-/knipperrelais; het is geĂŻntegreerd in de noodschakelaar, afhankelijk van het bouwjaar op het dashboard of onder de HVAC-controller of stereo. Soms kunnen ze worden gereanimeerd; met wat contactreiniger, maar in mijn geval moest ik de mijne vervangen om het probleem eindelijk op te lossen.

Dit is de reiniger die ik gebruik:

CRC 05103 QD Electronic Cleaner -11 Wt Oz

Hier in de VS wordt dit product verkocht in alle auto-onderdelenwinkels, bouwmarkten, doe-het-zelfzaken, maar de beste prijs is bij Walmart, in de auto-onderdelenafdeling (meestal $7-$10 in de meeste winkels en minder dan $5 bij Walmart).

#3 ·
Een veelvoorkomend probleem is het falen van het gevaren-/knipperrelais; het is geĂŻntegreerd in de noodschakelaar, afhankelijk van het jaar zit het op het dashboard of onder de HVAC-controller of stereo. Soms kunnen ze worden gereanimeerd; met wat contactreiniger, maar in mijn geval moest ik de mijne vervangen om het probleem eindelijk op te lossen.

Dit is de reiniger die ik gebruik:

CRC 05103 QD Electronic Cleaner -11 Wt Oz

Hier in de VS wordt dit product verkocht in alle auto-onderdelenwinkels, bouwmarkten, doe-het-zelfzaken, maar de beste prijs is bij Walmart, in de auto-onderdelenafdeling (7-10 dollar in de meeste winkels en minder dan 5 dollar bij Walmart).
Hoi billymade,

Bedankt voor de nuttige info, dit lijkt het probleem te zijn. Ik heb geprobeerd de gevarenschakelaar af te stellen en ervoor te zorgen dat deze goed vastzat en de indicatoren/gevarenlichten gingen weer aan. Ik zal de contactreiniger proberen, maar als ik de eigenlijke schakelaar wil vervangen, moet ik dan speciaal gereedschap gebruiken om hem te verwijderen? Hij lijkt vrij stevig, maar moet ik hem eerst loskoppelen als ik hem wil verwijderen en de nieuwe wil plaatsen?

#6 ·
#7 ·
Hallo billymade,

Bedankt voor de info. Ik heb de vervangende alarmlichtschakelaar gekregen, maar merkte dat deze enigszins verschilde van het origineel. De nieuwe zegt "Tsjechisch", terwijl de oude "Duitsland" zegt. De oude heeft een "PNT" in de rechterbovenhoek, terwijl de nieuwe TW5 heeft.

Ik heb het onderdeel besteld bij VW, niet bij een derde partij, maar is dit het juiste vervangende onderdeel? Er zijn kleine variaties, d.w.z. op de nieuwe staat na het onderdeelnummer "WBS+DI-OMR", terwijl het op de oude alleen "WBS+DI" is.

Op het verzendlabel van de vervangende versie staan ​​extra cijfers en letters aan het einde van het onderdeelnummer: "B-B41".

Is dit het juiste vervangende onderdeel om te installeren en hoe duurzaam is de nieuwe? Zat er een fout in de oude versie waardoor de alarm-/richtingaanwijzers uitvielen?

#8 · (Edited)
Wat betreft de levensduur van het onderdeel; Ik veronderstel dat het ieders gok is; Ik neem aan dat de uwe 13 jaar heeft meegemaakt, dat is best goed en hopelijk gaat het nog 13 jaar mee of de levensduur van de auto! :)

#9 ·
Als u wilt bevestigen dat u het juiste onderdeel heeft, kunt u uw VIN # gebruiken en het onderdeel meestal gemakkelijk vinden op de VW-onderdelensite: www.parts.vw.com

#11 ·
Hallo billymade,

Bedankt voor de nuttige info en wat je zegt is logisch, het is duidelijk dat VW een deel van hun onderdelen van en naar andere plaatsen heeft gehaald. Het oude onderdeel werkt nadat ik het heb aangepast (ik heb het verwijderd maar niet losgekoppeld, toen ik het terug plaatste, hoorde ik eenmalig een klik van de alarmlichten, en het werkte weer) maar zoals je suggereerde zou de alarmlichtschakelaar soms kapot kunnen gaan, dus ik zal hem vervangen en terugkoppelen.

#12 ·
Ik heb de contacten en het binnenwerk van mijn oude knipperrelais schoongemaakt, geprobeerd ermee te knoeien, enz. en geprobeerd het weer aan de praat te krijgen. Hoewel het beter leek te werken, was het nooit goed en onbetrouwbaar. Een nieuwe oem was meteen beter, werkte weer correct, had een ander geluid en ik heb sindsdien geen problemen meer gehad. Een solide oplossing; taak voltooid.