VW Beetle Forum banner

Waar is de Comfort Control Module?

1 reading
9.8K views 15 replies 3 participants last post by  Giddo Beetle  
#1 ·
Hallo mensen, ik heb wat problemen met deze module en ik kan niets vinden over waar de CCM zich in de nieuwe Beetle cabrio bevindt? Misschien weet iemand het, heel erg bedankt!

#3 ·
cabrio 2003 1.4 handgeschakeld, ik kan mijn deuren niet ontgrendelen met de centrale vergrendeling, maar ik kan ze nog wel vergrendelen, bovendien worden de ramen soms gek als ik ze probeer op te trekken, soms werkt de knop aan de passagierskant ook niet, maar aan mijn kant werkt hij nog wel. Het oranje lampje van de airbags brandt op het dashboard, de computer toont een fout met de CCM.

#6 · (Edited)
Welke scantool gebruik je en wat zijn de foutcodes?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
om eerlijk te zijn weet ik het niet, want het is al lang geleden, en ik ben er niet zeker van, maar ik denk niet dat er een foutcode was, ik denk dat hij geen verbinding kon maken met ccm. We probeerden deze code ook te verwijderen, maar het is onmogelijk, elke man die ik vroeg om dit te verwijderen is voor dit examen gezakt.

#5 ·
CCM-locatie, dit is voor de LHD; misschien anders op RHD?

#10 ·
Nou, het is waarschijnlijk tijd om de dingen aan je auto te inspecteren en te proberen het te vinden. Is dit een auto met het stuur rechts; welke specificatie of lokalisatie had deze auto (VK, AUS, NZ, enz.)?

Wat zijn de foutcodes? Heb je geprobeerd de ecu hard te resetten?

LHD gemaakt in Mexico, kan geen verbinding maken met ccm, ja ik heb geprobeerd ecu te resetten, helaas werkt het niet :(, dus ik moet proberen het boven de pedalen te vinden?

#11 ·
ECU resetten: verwijder de + en - kabels, raak ze aan elkaar aan en plaats ze terug op de batterij.

Als er niets verandert; de codes geven aan dat de scantool geen verbinding kan maken, er een defect onderdeel kan zijn dat de databus platlegt of de module defect is?

#12 ·
Ja, ik zal het proberen als ik wat vrije tijd heb. De volgende gebeurtenis die vandaag plaatsvond, was problemen met de radio, namelijk de radio gaat niet uit als ik mijn sleutel eruit trek. Kan dit gerelateerd zijn aan de CCM? Ik heb gezocht, het kan te wijten zijn aan een doorgebrande zekering. Wat denk je?

#16 ·
Hoi mensen, ik heb wat problemen met deze module en ik kan niets vinden over waar CCM zich in de nieuwe Beetle cabrio bevindt? Misschien weet iemand het, heel erg bedankt!
Het zit onder de stuurkolom... gemakkelijk te bereiken en te vervangen... Het leek geen verschil te maken voor mijn auto, maar iemand anders heeft misschien wel succes gehad. Het moeilijkste is het verwijderen van de panelen onder het dashboard aan de bestuurderskant